Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Kawasaki Versys SE 2019 Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019

    Motor 07-06-20192 reacties

    Yuri vond ‘m een paar jaar geleden al een goede allrounder. Maar omdat de ‘oude’ Versys 1000 alweer een paar jaartjes rondrijdt, heeft Kawasaki de veelzijdige allroad in het populaire Adventure Sport segment naar eigen zeggen radicaal vernieuwd. Hoog tijd dus voor een nieuwe Driving-Dutchman test.

    LED-verlichting rondom, cruise control, cornering management, elektronische vering, bochten-verlichting en een TFT display met smartphone connectiviteit. Het zijn slechts enkele van de tientallen krachttermen waarmee Kawasaki doorrijders aan zich probeert te binden. En dat  zal Kawasaki met de nieuwe Versys moeten lukken.

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019 Driving-Dutchman

    Geweldig

    Het aloude gezegde ‘het oog wil ook wat’, hebben de Japanners bekrachtigd door een prachtige motorfiets neer te zetten. Het design klopt van voor tot achter en van onder tot boven tot in de details. Wellicht enigszins geholpen door de fraaie metallic groene Emerald Blazed Green / Pearl Storm Gray kleurencombinatie. En er is iets cools met deze lak aan de hand, het herstelt kleine ondiepe krasjes namelijk zelf.  

    Smaken verschillen, maar afgaande op de positieve reacties en opgestoken duimen, mag ik concluderen dat ik niet de enige ben die het uiterlijk de Versys SE kan waarderen. Ook met de ruime koffers aan de zijkanten blijft de Versys een fraai verschijning. Beetje jammer is dat de koffers niet helemaal strak in de ophangingen zitten. Hierdoor hoor je ze als ze leeg zijn op een slechte ondergrond een beetje rammelen.

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019 Driving-Dutchman

    Het is slechts een van de kleine minpuntjes van deze motor. Het belangrijkste zit ‘m in het rijden en dat doet de Kawa geweldig. Zodra je Versys aanpakt voel je – ondanks zijn 257 kilo’s – al hoe goed hij in balans is. Want hoewel het een bakbeest is, kun je ‘m toch makkelijk manoeuvreren zonder dat je daarvoor vier keer per week naar de sportschool hoeft. Daarover gesproken, ook het opbokken is kinderspel. Allemaal fijne pre’s voor de kleinere en lichtere motorrijders en rijdsters onder ons.

    Balans

    Ook onderweg merk je helemaal niets van zijn gewicht. Dankzij de perfecte balans laat de Versys zich met het grootste gemak van de wereld besturen. De wegligging en grip zijn continu optimaal en je krijgt altijd goed goede feedback van wat er onder je op de weg gebeurt.

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019 Driving-Dutchman

    Op de Versys SE met KECS elektronische vering kun je kiezen uit de drie rij-modi Sport, Road en Rain. Iedere stand heeft zijn eigen karakteristiek voor vermogen, schokdemping, bochten-ABS en traction control. In de sportstand is de SE vrij stug en écht lekker sportief.

    Zit je liever wat comfortabeler, dan schakel je de met één druk op de knop de heerlijk soepele normale Road modus in. In de regen of onder andere gladde omstandigheden rijden doe je in de regen modus. Het vermogen wordt dan wat getemperd en de tractioncontrol grijpt in zodra het achterwiel de neiging heeft om door te slippen. 

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019 Driving-Dutchman

    Het rijgenot van de SE wordt echter in grote mate bepaald door de soepelheid van het motorblok. Waar veel koppel bij lage toerentallen voor dikke tweecilinders zoals de Ducati Multistrada was weggelegd, heeft Kawasaki dit ook bij de viercilinder voor elkaar gekregen. Vaak zul je het niet doen, maar in z’n zes vanaf 30 kilometer per uur is geen probleem.  

    Kawasaki Versys 1000 SE 2019

    Een motorfiets koop je doorgaans omdat je motorrijden leuk vindt. Maar vaak ook omdat je geen zin hebt in files of er mee op vakantie wil. De aanschafcriteria zijn legio; waarvoor ga je de motor gebruiken, hoe ga je ‘m gebruiken. Ook het uiterlijk speelt een belangrijke rol. Kawasaki heeft met de nieuwe Versys 1000 SE een sterke troef in handen.

    Test Kawasaki Versys 1000 SE 2019 Driving-Dutchman

    Vanaf iets meer dan 14 duizend euro staat er een fraaie, comfortabele en kwalitatief hoogwaardige motorfiets op je oprit. Wil je meer luxe, comfort, veiligheid en sportiviteit, dan zul je minimaal 18 duizend euro moeten reserveren. Je hebt dan wel een motorfiets waar alles wat je maar kunt bedenken op, aan en in zit. Een echte allrounder waarmee je zonder zorgen het hele jaar van kunt genieten.

    Motortype: Viercilinder-Viertakt
    Cilinderinhoud: 1.043 cc
    Overbrenging: Ketting
    Vermogen: 120 pk
    Koppel: 102 Nm
    Gewicht (nat): 257 kg
    Wielbasis: 1.520 mm
    Zithoogte: 840 mm
    Inhoud brandstoftank: 21 liter
    Prijs  Versys 1000: 14.699,- euro
    Prijs  Versys 1000 SE: 17.999,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest nieuwe Jeep Renegade    
    Next Article Test Maserati Levante S Q4 GranSport

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    View 2 Reacties

    2 reacties

    1. Niels on 13-06-2019 20:40

      Ik heb een SE gekocht. Prachtige bike alleen over de navigatie is niet goed nagedacht. Bij het vorige model zat er boven de tellers een mooie mount net achter het scherm. Bij het nieuwe model , is het voorscherm en de rails veranderd en is de mount op her stuur gemonteerd. 3 grote nadelen; je kijkt naar beneden, de zon staat er en tot slot met een tanktas erbij past het niet meer. Dus of tanktas of navigatie maar samen past en kan niet meer. Is er misschien een beugel ontwikkeld voor op de oude plek bij het scherm? Reacties of oplossingen zijn welkom

      Reply
      • Ferry Wiel van de on 24-08-2019 12:47

        Zit met precies hetzelfde, overweeg om de RAM mount van mijn gps op linkerkant van stuur te plaatsen, heb zonnescherm op gps zitten maar dit lost het spiegelen van het gps scherm niet op. Hoop op oplossing van SW Motech

        Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?