Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019: zuiniger, sterker én stiller

    Auto 09-04-2019No Comments

    De nieuwe Outlander PHEV is volgens Mitsubishi Motors zuiniger, sterker en stiller geworden. Dat willen we meemaken; tijd dus voor een Driving-Dutchman test.

    Sinds zijn introductie in 2013 zijn er in Europa meer dan 125 duizend verkocht. En nog steeds is de Outlander populair. Het is nog altijd de meest verkochte plug-in hybride binnen Europa, zelfs in landen met grote eigen autofabrikanten als Zweden en Duitsland. En door de strengere WLTP verbruikstest werden er zelfs PHEV-concurrenten uit de verkoop gehaald.

    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Driving-Dutchman

    Waarom zou je een Mitsubishi Outlander PHEV kopen? Nou, de Mitsubishi Outlander is groot en ruim, en omdat de uitstoot van de nieuwe onder de 50 gram blijft, profiteer je in Nederland dit hele jaar nog van 50 procent korting op de wegenbelasting. In 2020 ga je 75 procent van de reguliere belasting betalen. Redenen genoeg dus waarom de Outlander nog steeds op vele verlanglijstjes staat.

    Opgekalefaterd

    Het design van de nieuwe Outlander is op verschillende punten opgekalefaterd om ‘m weer even mee te kunnen laten gaan. Dat zie je vooral terug in de grille en de koplampen die hem een iets woestere look geven. Tweekleurige spaakwielen laten de toch enigszins gedateerde SUV aan de zijkant iets moderner lijken. Heel veel spannender is het echter niet geworden en Mitsubishi loopt qua design achter op bijvoorbeeld de Toyota RAV4 of Peugeot 5008.

    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Driving-Dutchman

    Binnenin is de PHEV van Mitsubishi ook opgeknapt. Wat meteen opvalt zijn de voorstoelen waar je nu weer lekker in, in plaats van op zit zoals bij zijn voorganger het geval was. Daardoor is ook de zijdelingse steun een stuk beter geworden en zijn lange ritten nu nog beter uit te houden. Dankzij fraai gestikte stoelen ziet het geheel, redelijk tijdloze design, er toch weer een stukje luxer uit.

    In technisch opzicht is er veel meer te vertellen over de PHEV. Het rendement van de generator steeg met 10 procent, de accucapaciteit met 15 procent en de elektromotor achter groeide met maar liefst 10 kW naar 95 pk. Het totale vermogen als de verbrandingsmotor en voorste en achterste elektromotor samenwerken bedraagt nu 225 pk tegenover de 203 pk in zijn voorganger. En dat voel je!

    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Driving-Dutchman

    Ook heeft de Outlander een nieuwe aandrijflijn. De 2.0-liter viercilinder heeft daarin plaatsgemaakt voor een nieuwe en – volgens Mitsubishi – efficiëntere en speciaal voor hybride toepassingen ontworpen 2.4-liter Atkinson-cyclus benzinemotor. En ondanks zijn grotere cilinderinhoud, is deze toch zuiniger en ook merkbaar stiller geworden.

    Bilstein schokdempers

    Rijden doet de nieuwe Mitsubishi niet heel veel anders dan de vorige. Ware het niet dat Mitsubishi onder onze ‘S’-edition – zoals Mitsubishi het noemt – vanaf de fabriek sportieve Bilstein schokdempers gemonteerd worden. Sportief zal een Outlander nooit worden, nodig heeft hij deze dempers ook niet want hij reed al ok, maar stug maken ze de SUV wel. Op de snelweg geen probleem, maar als je een hobbelige ondergrond hebt ga je het in negatieve zin zeker merken.  

    Test Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Driving-Dutchman

    Al met al is de test met de Mitsubishi Outlander PHEV ons goed bevallen. De SUV is over de hele linie een nog fijnere auto geworden. Positief en ook duidelijk voelbaar zijn  de extra pk’s vermogenswinst die heerlijk en schakel-loos dus soepel op de wielen wordt overgebracht. Daarnaast kun je merkbaar langer en sneller elektrisch rijden. Opladen aan een paal hoeft ook minder omdat de motor en remmen de accu verbazend snel opladen. En waar veel SUV’s dankzij hun enorme formaat over het algemeen toch wat minder wendbaar zijn, heeft de Outlander een opvallend korte draaicirkel. Een klein minpuntje is wel de lichte en gevoelige besturing die bij harde wind vrij snel beïnvloedt wordt.

    Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

    Motor: 2.360 cc viercilinder benzine met 2 elektromotoren
    Maximaal gecombineerd vermogen: 225 pk
    Aandrijving: voorwielen + achterwielen
    Topsnelheid: 170 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 10,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.855 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 1,8L/100km (NEDC2.0)
    CO2-uitstoot: 40 g/km (NEDC2.0)
    Energielabel: A
    Prijs vanaf: 35.990,- euro All-in rijklaar
    Prijs testauto: 51.990,- euro All-in rijklaar

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleLouwman laat hart van bedrijf zien in unieke wervingscampagne voor monteurs
    Next Article Uit de praktijk: Opel Vivaro slaat niet meer aan

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?