Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Test nieuwe Nissan Juke (2019): kan er weer een paar jaar tegen

    Auto 12-10-2019Geen reacties

    De Nissan Juke was een van de eerste SUV’s in het B-segment en behoort daarmee tot de zogenoemde crossovers. De eerste generatie is er sinds 2010, tijd voor een nieuwe dus. Wij reden ermee voor een test tijdens de persintroductie in en rond de Spaanse stad Barcelona. 

    Een miljoen zijn er inmiddels in Europa verkocht. Lange tijd was de Juke de enige in zijn segment. Dat is inmiddels veranderd en volgens Nissan zijn er nu 24 concurrenten waaronder de Hyundai Kona, Kia Stonic en Renault Captur die onderin het B-crossover segment beginnen en Toyota CH-R die wat hoger in hetzelfde segment zit. Een ding is zeker: de nieuwe Juke gaat (opnieuw) een flink marktaandeel van de competitie afsnoepen. 

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    Moderniseringsslag 

    Hoewel het een keiharde vechtmarkt is, verwacht Nissan veel van de Juke. In totaal worden er in Europa nu jaarlijks anderhalf miljoen B-SUV’s verkocht. In 2023 zijn dit er volgens de Japanners maar liefst 2.3 miljoen. Nissan heeft de Juke voorbereid op de komende vijf jaar. 

    Dat begint al met het design. Het speelse uiterlijk van de Juke heeft zichtbaar plaatsgemaakt voor een modern voorkomen waar een brede doelgroep zich tot aangetrokken zal voelen. De floating roof is in diverse kleuren personaliseerbaar en de coupé-achtige aflopende daklijn geeft de auto een sportief tintje. De moderne stoere neus en achterkant en de fraai van voor naar achter omhoog lopende vouwlijn op de portieren maken dat de Juke zo opnieuw weer jarenlang jaar mee kan. 

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    Ruimte

    Ook binnenin is de Nissan compleet nieuw en gemoderniseerd. Op de meeste plekken zijn de harde materialen van de oude Juke ingeruild voor mooie en zachte delen. Echter niet overal, want de bovenzijde van de portierbekleding is nog steeds keihard. En dat is jammer, het past niet bij de rest. Het instrumentenpaneel in het fraai vormgegeven dashboard is overzichtelijk en rustig. Het infotainmentdisplay is groter gemaakt en hoger geplaatst waardoor je beter zicht op de weg blijft houden als je erop kijkt. Het interieur oogt netjes en rustig en de kwaliteit is prima in orde.  

    Zoals zo vaak is een nieuw model meestal ruimer dan zijn voorganger. Zo ook de Juke die door een langere wielbasis meer binnenruimte gekregen heeft. Doordat de carrosserie iets breder geworden is en de achterwielen nu meer op de hoeken staan, kon de achterbank iets omlaag en naar achteren waardoor er meer been- en hoofdruimte is ontstaan. Significant groter is de kofferruimte die nu 422 liter meet. De kofferklep is daarbij breder geworden, waardoor je spullen nu nog makkelijker de auto inschuift.

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    Wegligging

    Een langere wielbasis en een 23 kilo lichtere en 13 procent stijvere carrosserie. Dat zijn aanzienlijke cijfers die iets moeten veroorzaken. Nissan claimt in ieder geval dat de nieuwe Juke 15 procent sneller accelereert en maar liefst 30 procent minder brandstof verbruikt dan zijn voorganger. Het verbruik hebben we vanwege de uitdagende route in de bergen niet bijgehouden. Over de rest kunnen we wel een heel goed oordeel vellen. 

    Omdat de voor- en achterwielen relatief ver uit elkaar staan is de Juke heerlijk comfortabel. Normale oneffenheden zoals we die in Nederland kennen worden mooi glad gestreken. De optionele 19 inch wielen onder de testauto’s gooiden echter roet in het eten op slecht wegdek. De platte banden op de grote wielen maken de demping stug, advies; hou het bij de standaard 17 inch wielen.

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    Aandrijving

    De prestaties van het onderstel tijdens het rijden in de bergen zijn daarentegen formidabel. Wat laat deze auto zich met behulp van Active Trace en Active Steering tijdens het remmen en sturen zowel op droog als op nat wegdek heerlijk door de grote diversiteit aan bochten manoeuvreren. Geen moment laat de Juke zich verrassen, waardoor je enorm veel vertrouwen in de auto krijgt. De grip en het gevoel met de weg is werkelijk fenomenaal wat voor enorm veel rijplezier zorgt. En hoewel de Juke een SUV is en dus hoog op z’n wielen staat, merk je daar in bochten helemaal niets van.

    De 1.0-liter benzine- en tevens enige motor die voor de nieuwe Juke beschikbaar is- doet het wonderbaarlijk goed. De 117 pk die uit de driecilinder geperst wordt zijn zelfs ruim voldoende voor de bergen, dus komt ook in ons platte land prima voor de dag. Het maakt niet uit of je met de handbak of met de automaat met zeven versnellingen en dubbele koppeling rijdt. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, maar voor welke je ook kiest, je zult er tevreden over zijn.

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    En er is nog meer te vertellen: zo zijn bijvoorbeeld de A-stijlen zo compact mogelijk gehouden, waardoor je maximaal zicht op de weg voor je hebt. Ook is de Juke opvallend stil van binnen. Het enige dat je hoort is wat windgeruis rondom de spiegels bij snelheden boven de 110 kilometer per uur.

    Conclusie

    Uit onze test blijkt dat Nissan alle registers opengetrokken en de Juke gemoderniseerd heeft naar de maatstaven van deze tijd en die van de komende vijf jaar. De auto zit vol technische snufjes die het autorijden leuker en veiliger maken. Daarnaast kun je de nieuwe Juke in verschillende kleurencombinaties en interieur-designs naar je hart personaliseren. Kortom, de nieuwe Nissan Juke is er klaar voor. Ben jij klaar voor de nieuwe Nissan Juke? 

    Test nieuwe Nissan Juke 2019 Driving-Dutchman

    Nissan Juke vanaf modeljaar 2019:

    Motor: 999 cc driecilinder in lijn turbo benzine
    Vermogen: 117 pk bij 5.250 tpm
    Koppel: 180 Nm bij 1.750 tpm 
    Transmissie: 6 v., handgeschakeld / 7 v., automaat met dubbele koppeling
    Aandrijving: Voorwielen
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 10,4 (automaat 11,1) seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.257 (automaat 1.282) kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5L/100km
    CO2-uitstoot: 112-118 (automaat 110-116) g/km
    Energielabel: A
    Prijs vanaf: 23.990,-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleCitroën Jumper diesel slaat af tijdens stationair draaien
    Next Article Column Bert Pennock voor BOVAG: Suggestief jargon

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?