Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Test Range Rover Evoque P250

    Auto 15-07-2019No Comments

    De Evoque zit alweer sinds 2011 in het Range Rover pakket. Na een paar kleine facelifts vonden de Britten het nu tijd voor een echte makeover. En als Range Rover vernieuwd, willen wij het onze ervan weten. Tijd dus voor een test met de nieuwe Range Rover Evoque!

    De nieuwe Range Rover Evoque is ‘GeVelart’ aldus de importeur. Ofwel; de ontwerper heeft tijdens het tekenen van de nieuwe SUV de blueprint van de excentrieke en vele awards-winnende Velar erbij genomen en die als basis voor de Evoque gebruikt. Het resultaat mag er ook echt zijn, want de nieuwe Evoque is een goed gelukte kruising tussen de Velar en Land Rover Discovery Sport geworden.

      Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman

    De belangrijkste en meest in het oog springende wijzigingen aan de nieuwe Evoque zijn de nog plattere koplampen en deurgrepen die nu -net als bij de Velar- geheel in de portieren verzinken zodra je gaat rijden of de auto op slot doet. Het zijn geen grote veranderingen, maar ze maken de Evoque wel een stuk chiquer en design-technisch mooier.

    Velariseren

    Ook binnenin is het ‘Velariseren’ doorgedrongen. Je herkent in het luxe interieur -met louter premium materialen- meteen de twee aanraakschermen waar je veel functies van de auto kunt instellen en informatie kunt halen. Verder onderscheidt de Evoque zich van de meeste andere auto’s dankzij een simplistisch, maar multifunctioneel design. Ook heeft Range Rover in de Evoque voor het eerst een clear sight binnenspiegel gemonteerd die je met één klik veranderd in een camera die achter de auto kijkt.

    Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman

    Wij kregen van importeur Land Rover Nederland natuurlijk een van de dikste Evoque’s mee die van de meest uiteenlopende opties voorzien was. Onze P250 AWD R-Dynamic Automaat is standaard al dik uitgerust met de belangrijkste veiligheids- en comfort-pakketten zoals een 2 zone klimaatregeling, audiosysteem, lederen stuurwiel, metalen dorpellijsten, ambiance verlichting, alarm, lane keep assistant, traffic sign recognition, driver condition monitor en terrain response. 

    Maar pas écht verwend word je echter met zaken zoals een elektrische achterklepbediening, privacy glas, matrix led koplampen en een surround camerasysteem. Kortom, je kunt het zo gek niet bedenken of het zit er wel op. En als het er niet op zit, dan is het wel verkrijgbaar. 

    Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman

    48 Volt

    Naast alle luxe en comfort accessoires is het natuurlijk belangrijk hoe een auto rijdt, en dat zit bij de nieuwe Evoque wel snor. De viercilinder benzinemotor in onze testauto levert namelijk maar liefst 250 pk met 365 Nm koppel bij 1.300 toeren. En dat is lekker, erg lekker. Ondanks dat je met bijna 1.900 kilo massa onderweg bent heb je niet het gevoel dat je vermogen mist. Dat komt deels doordat er nu een 48 Volt generator aan de tweeliter motor gekoppeld is die vanuit stilstand extra kracht levert. Volgens Range Rover zou de generator ook voor een lager brandstofverbruik moeten zorgen.

    Dankzij de 250 pk en naadloos schakelende 9-traps! automatische versnellingsbak is de Range Rover een echt sterke, soepele, stille en nog fijnere auto geworden dan zijn voorganger. We hebben het weer niet uitgeprobeerd, maar als we Range Rover mogen geloven (en dat doen we), is de P250 AWD ook weer een beest in het terrein. 

    Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman

    P250 AWD R-Dynamic 

    Bij iedere update maakt Range Rover de Evoque ook weer net even een beetje meer premium en beter. Dat zie je terug in het fantastische interieur en voel je terug in de prestaties van de auto. Als je 55 duizend euro of meer aan een auto kunt besteden en op zoek bent naar een exclusieve en luxe SUV waarmee je net ietsjes meer kan, dan moet je zeker even bij Range Rover gaan shoppen.

    Motor: 1.997 cc viercilinder benzine met 48 Volt generator
    Vermogen: 249 pk bij 5.500 tpm
    Koppel: 365 Nm bij 1.300 tpm
    Transmissie: 9 v., sequentiële automaat
    Aandrijving: AWD
    Topsnelheid: 230 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 7,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.893 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 7,7L op 100km
    CO2-uitstoot: 176 g/km
    *Prijs vanaf: 56.700,- euro (Evoque D150 FWD)
    *Prijs testauto: 93.400,- euro 
    * Prijs inclusief BPM en BTW

    Test Range Rover Evoque P250 AWD R-Dynamic Driving-Dutchman

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest Tesla Model 3
    Next Article BMW 218i ratelt en schokt door afgebroken veer nokkenasverstelling

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?