Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Toyota Corolla TREK
    By Yuri Van Koeveringe

    Test Toyota Corolla TREK: de lekkerste van de vier

    Auto Elektrisch 13-11-2019No Comments

    Met de nieuwe Corolla heeft Toyota een erg fijne auto neergezet. Eerder reden wij met de sportieve Corolla Hatchback, ditmaal was het de beurt voor een test met de stoere Corolla TREK.

    Vier smaken

    In eerste instantie kwam de nieuwe Toyota Corolla in drie smaken in ons land: de Sedan, de Touring Sports (stationwagon) en de eerder genoemde Hatchback. En nu is daar de vierde aan toegevoegd: de Corolla TREK. deze is gebaseerd op de Touring Sports (TS), maar net even iets stoerder gemaakt.

    Zo is hij voorzien van allerlei kunststof beschermranden en staat hij 20 mm hoger op zijn banden. In eerste instantie lijken dit kleine aanpassingen, maar als je ‘m naast een gewone TS zet, ziet hij er wel degelijk anders uit; minder burgerlijk, meer avontuurlijk.Test Toyota Corolla TREKSlechts show

    Hoewel de naam en de extra bodemvrijheid de suggestie wekken dat de TREK zijn mannetje in het terrein staat, blijkt dit niet het geval. Toegegeven, de extra 20 mm zorgen dat de onderkant van de auto minder snel geraakt wordt, maar het ontbreken van vierwielaandrijving, ook niet als optie, maakt het toch vooral show.

    Dit wil echter niet zeggen dat de TREK geen fijne auto is, sterker nog: het is de fijnste Corolla die er is. Dat vereist natuurlijke enige uitleg: hoewel het geen terreinauto is, zorgt de extra hoogte er voor dat de auto een langere veerweg heeft. Dit heeft als resultaat dat de auto net dat stukje comfortabeler is dan de andere Corolla’s. Hij rijdt lekkerder over verkeersdrempels, is kalmer over slechte wegdekken en is allround een meer ontspannen auto.
    Test Toyota Corolla TREKHoop extra’s

    Vergeleken met de Hatchback rijdt hij sowieso rustiger doordat hij gebaseerd is op de langere wielbasis van de Touring Sports. Daarbij profiteert de TREK ook meteen van de ruime kofferbak met maar liefst 598 liter aan bagageruimte.

    Daarnaast is hij standaard voorzien van een hoop luxe, zoals het automatisch opengaan van de achterklep zodra je je voet onder de achterbumper beweegt. Ook heeft hij een speciale, fraaie bekleding, die het stoere uiterlijk doortrekt naar binnen. De opvallende kleur Oxide Bronze, in werkelijkheid nog mooier dan op de foto’s door een speciale glans, staat deze auto uitstekend.
    Test Toyota Corolla TREKHigh Power

    De TREK is standaard voorzien van de High Power Hybrid aandrijflijn, die we eerder zagen in de Hatchback. Hoewel de 2.0-liter viercilinder en elektromotor goed samenwerken, stelden ze in die auto toch ietsje teleur. De auto voelde als een sportieve auto, en daarvoor kwam de motorisering eigenlijk toch net even iets te kort.

    Omdat de Corolla TREK een auto is die je iets rustiger rijdt, mede door die langere wielbasis, past High Power Hybrid hier perfect in. Altijd genoeg kracht om snel op te trekken, stil en comfortabel. Een compleet passend plaatje dus.
    Test Toyota Corolla TREKModerne luxe

    Hoewel ietsje hoger, heeft de TREK nauwelijks ingeboet aan wegligging. Uiteraard niet zo sportief als de hatchback, zorgt het uitstekende onderstel nog altijd voor prima prestaties. De auto helt nauwelijks over en wordt ook in snelle bochtenwisselingen nooit nerveus.

    Vooral op langere afstanden voel je het grote voordeel van de hogere mate van comfort, daarbij geholpen door de bekende elektronische hulpsystemen, zoals adaptieve cruise control, Lane Departure Warning en Road Sign Assist, die allemaal standaard op de TREK zitten. Als optie kun je die nog aanvullen met automatisch groot licht, een Head-Up Display en Blind Sport Monitor.

    Ook het infotainmentsysteem is volledig met navigatie, muziek en sinds kort ook Apple Carplay en Android Auto. De bediening werkt over het algemeen logisch, hoewel helaas de navigatie soms een vreemde menustructuur lijkt te hebben. Simpel inzoomen op de kaart, is bijvoorbeeld iets wat niet zonder problemen gaat.
    Test Toyota Corolla TREKConclusie

    De Toyota Corolla TREK is de nieuwste en meteen de lekkerste van de familie. De hogere bodemvrijheid gecombineerd met de iets langere wielbasis van de TS zorgen voor een bijzonder comfortabele en erg prettig rijdende auto. De zuinige en toch krachtige High Power Hybrid aandrijflijn lijkt daarbij wel gemaakt voor deze auto. Combineer dat met volop ruimte, een stoer uiterlijk en de bewezen betrouwbaarheid van Toyota en je hebt een bijzonder fijne auto. De TREK is er vanaf 33.145,- euro.

    Toyota Corolla TREK

    Motor: 1.987 cc viercilinder benzine hybride
    Vermogen: 180 pk bij 6.000 tpm
    Koppel: 190 Nm bij 4.500 tpm
    Transmissie: Continu Variabel Transmissie
    Aandrijving: Voorwiel
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 7,9 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.415 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 17
    CO2-uitstoot: 89 g/km
    Prijs vanaf: 33.145,- euro
    Prijs testauto: 35.645,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDit is de oplossing voor vermogensverlies, onregelmatig stationair lopen en bijgeluiden van Volkswagen Group modellen
    Next Article Test met de inspirerende elektrische Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?