Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    Welke Alfa Romeo Giulia moet je kopen?

    Auto 14-04-2017No Comments

    Stel: je bent net als ons verliefd op de nieuwe Alfa Romeo Giulia, maar je weet nog niet welke versie je moet nemen? Benzine of diesel, automaat of handgeschakeld, rood of grijs? De antwoorden hierop en nog veel meer vind je in deze vergelijkingstest.Welke kleur?

    Dat de Giulia een beauty is, of bellezza moet ik natuurlijk zeggen, daar kunnen weinig mensen iets op inbrengen. Een imposant front met een nieuwe grille en logo, sensueel welvende lijnen die uitkomen op een stel mooie heupen en een lekker kontje. Hier staat een echte Italiaanse schone. En hoewel Duitse concurrenten ook mooie auto’s bouwen, moeten zij duidelijk hun esthetische meerdere in de Giulia erkennen. In welke kleur je de auto moet nemen, is natuurlijk zeer persoonlijk. In het grijs metallic is hij zeer gedistingeerd, in het fel rood wat stouter en sportiever.

    Ook het interieur is naar mijn mening bijzonder geslaagd. Strakke lijnen zonder veel fratsen maar toch met flair. Prachtige leren stoelen, die zelfs in hun meest simpele vorm erg goed zitten, ook op de lange afstand. Ook hier is duidelijk het Italiaanse design in te herkennen. Daarnaast is alles van mooie materialen en is de afwerking van de Giulia van een bijzonder hoog niveau.
    Hoe mooi kan autorijden zijn?

    Duidelijk is dat de Italianen van hun nieuwe Giulia een echte stuurauto hebben willen maken en dat is ze erg goed gelukt. Het begint al bij de perfecte zitpositie, diep in de auto met het heerlijke stuur in je handen. Bij het wegrijden merk je al heel snel dat de auto sportief is. Niet dat hij geen comfort biedt, want dat doet hij zeker, maar hij voelt sportiever dan een Audi A4 of Mercedes-Benz C-klasse.

    En zodra je bochten tegenkomt, ben je verloren. Het stuurgevoel van deze Giulia is ongeëvenaard. Nog nooit heb ik een auto uit dit segment gereden die zoveel gevoel doorgeeft via het stuur, briljant! Het insturen in een bocht geeft oprecht een prettige sensatie. Dat de auto daarbij ook nog eens een fenomenale wegligging heeft, maakt het feest compleet. Strak, rustig en precies rijg je bochten aan elkaar, hoe mooi kan autorijden zijn!
    Diesel of Benzine

    Alfa levert verschillende motoren in de Giulia. Qua benzine is er de 2.0 turbo met 200 pk, en de AWD 280 pk. Bovenaan staat de extreme Quadrifoglio met 510 pk. Dieselen kan met een 2.2-liter met 136, 150, 180 en 210 pk. Voor deze vergelijkingstest ging ik op pad met de 180 pk diesel en de 200 pk benzine.

    Als eerste was de 2.2 JTDm diesel met 180 pk en 380 Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak, aan de beurt. Deze motor kenmerkt zich door een enorme elasticiteit en een bijzonder gunstig verbruik. De 2.143 cc diesel biedt al bij lage toeren een hoog koppel en blijft die tot ongeveer 3.750 toeren leveren. Dat maakt rijden hiermee heerlijk lui, waarbij je ongemerkt harder rijdt dan je denkt. En met een gemeten gemiddeld verbruik van 1 op 17,5 rij je in één ruk naar Zuid-Europa.

    Na de diesel was het tijd voor de 2.0-liter turbo benzine met 200 pk gekoppeld aan de nieuwe 8-traps semi-automatische transmissie. Deze motor verandert de Giulia van een rustige cruiser in zeer sportieve auto. De turbo zorgt dat je al vroeg veel power tot je beschikking hebt, maar nu kan je em doortrekken tot bijna 7.000 toeren. Hierbij zit je al snel in de toerenbegrenzer omdat er geen enkele dip in power te voelen is, wat een heerlijke motor. Voor al deze passievolle kracht moet je wel inleveren op zuinigheid. Want met stevig doorrijden -en dat ga je doen- is het beste wat je kan halen qua verbruik 1 op 10.
    Handgeschakeld of automaat

    De handgeschakelde bak schakelt precies en met korte slag, goed passend bij een sportieve auto als de Giulia. Het pookje is lekker kort en zo zelf schakelen maakt zelfs van een diesel een sportieve rijervaring.

    Maar hoe goed deze bak ook is, degene die je wilt hebben is de nieuwe 8-traps semi-automatische transmissie, zeker als deze vast zit aan een potente motor. In automaat schakelt hij feilloos en bijna onopmerkzaam maar het leukste is deze zelf te bedienen met de altijd bereikbare flippers achter het stuur. Met dikke klappen schakel je op en neer alsof je rondes over Monza aan het doen bent, heerlijk!

    Conclusie

    Hou je van echt autorijden en van Italiaanse passie, dan is de Alfa Romeo Giulia jouw auto. Met zo’n prachtig uiterlijk en gebouwd op een dergelijk hoog niveau en met zulke mooie materialen, was het al een goede keuze. Maar gooi daar het goddelijke stuurgevoel en de briljante wegligging bij en je twijfels zijn weggenomen. Welke kleur je moet kiezen, mag je zelf beslissen. Qua motor ligt het vooral aan waarvoor je em gebruikt. Wil je rust, neem een sterke diesel, wil je echte sportiviteit neem de benzine. Maar kies in ieder geval altijd voor de nieuwe semi-automaat. Laat je ons weten welke Giulia je gekocht hebt?
    Informatie

    Merk: Alfa Romeo
    Model: Giulia
    Uitvoering: 2.2 JTDm H6 (180) Super
    Aandrijving: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.143 cc viercilinder
    Vermogen: 180 pk
    Acceleratie tot 100 km/u: 7,2 seconden
    Topsnelheid: 230 km/u
    Versnellingsbak: handgeschakelde zesversnellingsbak
    Prijs vanaf: 41.030 euro
    Prijs gereden model: 54.885 euro

    Merk: Alfa Romeo
    Model: Giulia
    Uitvoering: 2.0 T A8 (200) Super
    Aandrijving: Benzine
    Cilinderinhoud: 1.995 cc viercilinder
    Vermogen: 200 pk
    Acceleratie tot 100 km/u: 6,7 seconden
    Topsnelheid: 235 km/u
    Versnellingsbak: 8-traps semi-automaat
    Prijs vanaf: 41.030 euro
    Prijs gereden model: 54.710 euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMercedes-Benz GLA in detail vernieuwd
    Next Article Honda introduceert zelf balancerende motorfiets (video)

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?