Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Corné Klijn: “Sinds ik mijn rijbewijs heb, ben ik fan van BMW”

    Auto 24-11-2016No Comments

    Corné Klijn was zeven jaar toen hij zijn eerste plaatjes ging kopen en wist toen al zeker dat hij later DJ zou worden. Nu, op 54-jarige leeftijd is Corné DJ bij AVRO/TROS op Radio 2 en heeft hij voor RTL GP verschillende MotoGP races verslagen en coureurs geïnterviewd. Zijn passie voor auto’s, motoren en snelheid werden in de jaren ‘80 aangewakkerd door de Formule 1. Ik interviewde Corné terwijl hij in de Jaguar F-TYPE die ik die week testte, reed.

    corne-heeft-een-passie-voor-snelle-autos“Ik werd eigenlijk pas op latere leeftijd gek op auto’s, motoren en snelheid”, begint Corné die nu de trotse eigenaar is van een BMW M4 Coupé en een BMW GS 1200. “Mijn interesse in auto’s en snelheid kwam zo’n beetje in de tijd van Nigel Mansell in de Formule 1. Ik ben eigenlijk in alles een beetje een laatbloeier. In de familie had in die tijd ook niemand iets met auto’s, ik haalde mijn rijbewijs eerder dan mijn vader. Ik was wel vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs had wel altijd al fan van BMW, dat was op mijn achttiende.”

    Interesse in motorrace kwam later pas

    Zijn interesse in BMW kwam volgens Corné puur door het ontwerp van vooral de BMW M-series en hoe snel ze waren. “Mijn interesse in motorraces kwam pas later”, aldus Corné terwijl hij de F-TYPE met een brede grijns flink de sporen geeft. Door de stilte die viel, voelde ik dat Corné ook onder de indruk was van de Engelse sportwagen. “Ik was eerst helemaal gek van Formule 1 en door een vriend die motor reed, ben ik ook gaan motorrijden en meegegaan naar de TT en dat soort grappen.” Ondanks zijn racepassie, gedraagt Corné zich op de weg als een nette automobilist. “Ik ben een hele nette jongen.”

    Corné wist op zijn zevende al dat hij DJ wilde worden. “Toen al was ik volop bezig met het kopen van singeltjes en elpees en ik bouwde een klein studiootje. Voor mijn professionele tijd heb ik het hele  traject gedaan van piraten in Brabant zoals Radio Royaal, Maasstad FM en lokale en regionale omroepen. De professionele bal begon pas echt te rollen toen ik in Utrecht in een platenzaak kwam te werken.”

    corne-klijn-heeft-een-aantal-m3s-gehad-waaronder-deze-e46De platenzaak waar Corné aan de slag ging had een groot netwerk en werkte onder andere heel veel samen met discotheek Club Cartouche aan de overkant van de straat. “Eigenlijk is de bal radio technisch gaan rollen toen ik naar Utrecht verhuisde. De jongens van Club Cartouche hadden radiostation Midstad waar ik ging draaien. Toen ging het balletje rollen, die jongens ondersteunden mij, belden me op en van het een kwam het ander.’ 

    Sinds 1992 professioneel DJ

    Sinds 1992 is Corné professioneel DJ. “Ik begon toen bij Radio 538 waar ik drie jaar gewerkt heb. Daarna volgde ik Frits Spits op 3FM, daar heb ik echt heel lang gezeten. En ik zit nu al twaalf jaar bij de TROS, dat is tegenwoordig AVRO/TROS waar ik diverse programma’s op Radio2 doe.”      

    Corné’s eerste auto was een Opel Rekord op gas. “Die kocht ik voor 1.000 gulden van een vriend van mij. Daarna had ik achtereenvolgens een Golf GTI, Audi 80 -ook op gas- en daarna pas de eerste BMW. Mijn eerste BMW was een 318, toen een nieuwe hele ordinaire paarse 320 met een M-pakket en daarna kwam de eerste M3 zescilinder met 312 pk, zo’n Estoril blauwe -niet het vierkante model waarvan iedereen zegt: “dat is de enige echte M3 ever”, maar het model daarna-. Ja, toen werkte ik al bij 538 en ging het financieel al best wel aardig”, lacht Corné.

    Het BMW-virus en vooral snelheid hadden Corné duidelijk in hun greep, want na de blauwe M3, kocht hij opnieuw een M3, maar nu met sequentiële versnellingsbak en een pookje, flippers waren er toen nog niet. “Ik heb het een tijdje bij M3 gehouden want hierna kocht ik de uitvoering met 340 pk, eerst met een handbak en daarna ook met een sequentiële bak.”

    en-een-m3-e92-achtcilinderIn dezelfde periode kocht Corné er een nieuwe BMW Z3 cabrio bij. “Ik zat toen al bij 3FM en ja, toen had ik ineens twee auto’s. Maar ik heb ook wel eens stapjes terug gedaan hoor”, benadrukt hij. “Het duurde heel lang tot de M3 met achtcilinder kwam en in die tijd heb ik een 535 diesel gehad, ook bloedje snel. In sommige toerengebieden had deze motor meer trekkracht dan een M5.”

    Op een gegeven moment was Corné het helemaal zat en heeft hij een BMW 120 gekocht. “Gewoon een beetje voor in de buurt. In die tijd heb ik ook heel veel motor gereden en wat minder auto. En daarna kwam de eerste M3 met achtcilinder en nu heb ik de huidige M4.”

    Als geld geen rol zou spelen, is de McLaren P1 voor Corné dé ultieme auto. “Het design van deze auto is zo ontzettend mooi, snel, uniek en ondanks dat het een hybride is, kun je ‘m ook flink wat lawaai laten maken.”

    cornes-huidige-auto-de-bmw-m4-coupeDe laatste vraag aan Corné in dit interview is hoe lang hij nog DJ denkt te blijven. “Nou, ik denk niet dat door gaat tot mijn zeventigste hoor, al moet je natuurlijk wel door”, zegt hij terwijl hij de Jaguar flink uitprobeert. “Je weet niet hoe het loopt in radioland, ik heb nu net bijgetekend voor een paar jaar en misschien daar achteraan nog een contract en dan ga je richting zestig.”

    En dan vraagt Corné zich af of hij dan nog DJ moet willen zijn. “Ik kan ook doorgaan in een managementfunctie of totaal iets anders gaan doen. Ik zou wel heel graag iets in de muziek willen blijven doen, maar dat kan ook achter de schermen zijn. Iets met motorsport of iets meer met televisie is ook mogelijk. Ik ben goed in aansturen, dus een managementfunctie zou helemaal niet zo gek zijn. Ik kan gewoon alles”, aldus Corné.

    Corné, het was een leuk interview in een bijzondere locatie: de Jaguar F-TYPE. Bedankt voor je tijd en we blijven je volgen, zowel op de weg als in de studio!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleFord Transit Custom Sport, een echte sportieve bestelbus?
    Next Article Nissan geeft X-TRAIL 2.0-liter dieselmotor én CVT continu variabele transmissie

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?