Bij personenauto’s van de Volkswagen Groep (VAG) vanaf bouwjaar 2012 met elektrische stuurbekrachtiging kan een botsing automatisch leiden tot het uitschakelen van de stuurbekrachtiging. Een veelvoorkomende oplossing in deze situatie is het vervangen van de complete stuurkolom. Autospecialist DTS Lopik biedt een innovatief en kostenefficiënt alternatief.
Tijdens de impact registreert de stuurkolom-elektronica informatie over de botsing, wat resulteert in het oplichten van een rood waarschuwingslampje met een uitroepteken in het instrumentenpaneel. Het uitlezen van de stuurkolom-elektronica onthult de foutcodes B200F (Crash Shut-Down Activated) en/of P1609 (Unknown Error Elaboration).
Crash data wissen zonder stuurkolom vervangen
Autospecialist DTS Lopik heeft zich gespecialiseerd in het wissen van crash data uit de stuurkolom-elektronica, waarbij foutcode B200F met succes kan worden verwijderd. Maar het is vooral hun unieke expertise om de stuurbekrachtiging weer volledig werkend te krijgen, zelfs bij foutcode P1609, zonder dat de stuurkolom vervangen hoeft te worden.
Deze service van DTS Lopik is beschikbaar voor vrijwel alle Volkswagen Groep merken en modellen, variërend van Audi, Skoda, Seat en Porsche tot Polo, Fabia, Ibiza, TT en R8.
Header foto: Shutterstock