Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Hierom is de Ford Kuga ST-Line weer helemaal klaar voor de toekomst

    Auto 23-02-2017Geen reacties

    Waarom iets veranderen wat goed is, denk ik wel eens. Maar tegelijkertijd is stilstand achteruitgang dus kan ik me voorstellen dat fabrikanten hun modellen in de vaart der volkeren regelmatig eens opfrissen. Zo ook de Ford Kuga, die kreeg onder andere een nieuwe snuit en lijkt daardoor nu op de Ford Edge. Mijn goedkeuring heeft Ford, want de Kuga ziet er weer fris en aantrekkelijk uit. Zeker in de ST-Line die ik meekreeg.

    De ST-Line is samen met de Vignale-uitvoering nieuw op de Kuga, net als het compleet vernieuwde middenconsole. Ten opzichte van de Trend en Titanium uitvoeringen, hebben de ST-Line en Vignale behoorlijk wat meer opties. De Vignale is gericht op luxe en de ST-Line op sportiviteit. Die sportiviteit is terug te vinden in een sportievere wielophanging, half lederen bekleding, donkere hemelbekleding, bodystyling kit, 18 inch lichtmetalenvelgen en ST-Line badge. Door deze ST-Line uitvoering staat de Kuga er stoer op!

    Alleen met 1.5-liter motor

    Mijn Kuga heeft een 1.5-liter EcoBoost benzinemotor met 150 pk. Gevoelsmatig dacht ik dat de 1.500 wat te licht zou zijn voor de toch wel grote Kuga, maar in de praktijk valt dat reuze mee. Nooit had ik het gevoel dat de motor het onderste uit de kan moest halen om vooruit te komen of te versnellen. De nieuwste TDCi diesel en de EcoBoost benzinemotoren zijn leverbaar voor de Kuga. De, eveneens 1.500 cc dieselmotor is er met handgeschakelde zesversnellingsbak of met de Powershift automaat.

    De benzinemotor is er met 120 en 150 pk met een handgeschakelde zesbak en een 182 pk met automatische zestraps versnellingsbak in combinatie met vierwielaandrijving. Met Start-Stop technologie en Smart Regenerative Charging heeft Ford brandstof besparende techniek toegevoegd aan de Kuga.

    Best groot

    Het is wel even wennen aan de afmetingen van de Kuga terwijl ik door de parkeergarage rijdt van de Ford importeur. Eenmaal aangekomen bij het hek, dat voor me wordt opengedaan en ik de oprit naar boven moet rijden, is het goed uitkijken dat beide buitenspiegels niet tegen de palen van het openslaande hek komen. Behalve stoer is de Kuga dus ook wel fors.

    En dat is ook binnenin te merken. Been-, hoofd-, en bagageruimte is er genoeg. De bagageruimte is toegankelijk door met je voet even bij de achterbumper te ‘zwaaien’ en de achterklep gaat automatisch open. Mijn advies is om wel even te oefenen hoe dit werkt, want met twee volle boodschappentassen in de hand en dan met je voet op een verkeerde plek ‘zwaaien’ en je wordt door omstanders raar aangekeken.

    Dynamisch karakter

    Van Ford’s zijn we gewend dat ze erg goed rijden. Ook bij deze Kuga ST-Line is Ford er in geslaagd een uitgebalanceerde afstemming te vinden in het onderstel. Aan de ene kant is Ford er in geslaagd deze ST-Line een heel dynamisch karakter te geven en tegelijkertijd zijn ze het comfort ook niet vergeten. Uitkomend Zeeburgertunnel op de A10 richting Amsterdam de A1 op richting Muiden, kon ik ondanks de hoge koets op hoge snelheid de bocht nemen. Voor mij is die bocht altijd een fijne benchmark hoe een auto zich gedraagt. Het moet gezegd, de Kuga gaf geen krimp.

    Met het Sync 3 connectiviteitssysteem heeft Ford weer een nieuwe stap gemaakt in bestuurdersassistentietechnologieën. Het systeem kan je smartphone, audio en de navigatiefuncties bedienen door met je stem spraakopdrachten te geven. Je zegt bijvoorbeeld: ‘ik wil koffie’ en het systeem zoekt het dichtstbijzijnde restaurant voor je op. Uiteraard kan je het Sync 3 systeem ook via het acht inch touchscreen bedienen. Het scherm is wel wat lastig bereikbaar omdat het wat diep in het dashboard zit. Verder zit de Ford vol met veiligheidssnufjes, variërend van Lane Keeping, Active City Stop, buitenspiegels met Blind Spot waarschuwing  tot Adaptive Front Lighting-systeem die automatisch de koplamp intensiteit en hoek aanpast aan de  snelheid en rijomstandigheden.

    Conclusie:

    Er komen steeds meer SUV’s op de markt. De vraag is of die net zoveel binnenruimte, een uitgebalanceerd onderstel en een Sync 3 systeem als de Ford Kuga ST-Line hebben. De Kuga ST-Line is dankzij de flinke vernieuwing aan de buiten- en binnenkant weer helemaal klaar voor de toekomst.

    Informatie:

    Merk: Ford
    Model: Kuga ST-Line
    Type:  1.5 liter (1.498 cc)
    Brandstof: Benzine
    Motor: 1.5 EcoBoost Benzinemotor
    Vermogen: 150 pk
    Koppel: 240 Nm
    Topsnelheid: 195 km/h
    Versnellingsbak:  6 versnellingen handgeschakeld
    Gewicht: 1.479 kg
    Prijs vanaf: €  27.705,-
    Prijs gereden model: 40.280,-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleHuur of verhuur een klassieke auto in 30 seconden met BookAclassic
    Next Article Gewoon genieten

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?