Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    2019 Ford Edge
    By Yuri Van Koeveringe

    Introductie van de nieuwe Ford Edge

    Auto 25-04-2019No Comments

    Wij waren aanwezig bij de Nederlandse introductie van de nieuwe Ford Edge. Welke Ford, horen we je vragen, de Edge? Toegegeven, het is een model dat je niet vaak tegenkomt op onze wegen, maar dat is niet omdat het geen fijne auto is. En daar is nu dus een nieuwe van. Benieuwd?

    Foto’s: Louis Blom
    2019 Ford EdgeNieuwe looks

    Het uiterlijk van de nieuwe Edge is op een aantal vlakken flink aangepast en ziet er frisser en sportiever uit. Dat laatste komt ook omdat de auto in ons land alleen als ST-line wordt geleverd. De neus heeft een hele andere, maar vooral veel modernere en strakkere look. Als je goed kijkt, zie je dat de koplampen qua lijnenspel doorlopen in de mislichten, erg fraai!

    Aan de achterzijde is een snufje dynamiek toegevoegd. De bumper is wat sportiever met andere uitlaten en de achterlichten zijn nu niet meer verbonden met elkaar, maar echte losse units. Ook hier wat ons betreft geslaagde aanpassingen.
    2019 Ford EdgeInterieur

    De grootste verandering in het interieur is het verdwijnen van de traditionele schakelpook van de automaat. In plaats daarvoor heeft de Edge nu de E-shifter, een mooi vormgegeven draaiknop waarmee je de bak elektronisch bedient.

    Hierdoor is er meer ruimte gekomen, die Ford slim heeft opgevuld met een draadloze lader voor je telefoon. Verder zien we een nieuw stiksel op het stuur, maar daar houden de visuele aanpassingen wel op.
    2019 Ford EdgeSterkere motor

    Net als de vorige Edge is deze nieuwe alleen leverbaar als Bi-Turbo diesel. Deze 2.0-liter EcoBlue motor levert 238 pk (de vorige had 210 pk) en 450 Nm en is gekoppeld aan een achttraps automaat, die ook te bedienen is met flippers achter het stuur.

    Na een korte testrit kunnen we eigenlijk alleen maar positieve dingen over deze aandrijflijn zeggen. De motor reageert goed, heeft meer dan voldoende kracht en de automaat schakelt soepel. Of de Edge de opgegeven 1 op 14,7 qua verbruik haalt, was tijdens deze korte rit lastig vast te stellen.
    2019 Ford EdgeComfort

    De Ford Edge was en is nog steeds een typisch Amerikaanse auto met bijhorend comfort. Je zoeft hoog gezeten op brede comfortabele verwarmde of gekoelde leren stoelen over de weg. Kuilen en hobbels worden goed gladgestreken.

    Een echte sportauto is het niet, maar de wegligging is zeker goed te noemen. De Intelligent All-Wheel Drive zorgt voor een grote mate van grip, maar bij hogere snelheden begint de koets wel iets over te hellen. Daarbij merk je dat de stoelen vooral gericht zijn op comfort en minder op het sportieve werk.
    2019 Ford EdgeModern snufjes

    Ford heeft de nieuwe Edge compleet volgepropt met alle moderne elektronische snufjes. Zo heeft hij Adaptive Cruise Control met Stop & Go functie, houdt de Lane Centring technologie je exact midden op de baan, kan de auto zelf om dingen heen sturen als er een ongeluk dreigt of in hetzelfde geval een noodstop uitvoeren.

    Cross Traffic Alert waarschuwt voor kruisend verkeer bij het uitparkeren en achteruit rijden, en de auto kan zelf in- maar ook uitparkeren. Deze systemen worden aangestuurd door een leger aan camera’s en radars.

    Sync 3

    Tevens is de Edge nu voorzien van de laatste versie van het Ford Sync 3 systeem waarmee je een volledig Infotainmentsysteem aan boord hebt, waarin de smartphone volledig geïntegreerd kan worden door midden van Apple Carplay of Android Auto.

    Tevens kun je de Edge door middel van een app koppelen aan je telefoon, waarmee je enkele functies kunt bedienen op afstand en je auto kunt vinden, in het geval je niet meer weet waar hij staat.
    2019 Ford Edge

    Conclusie

    De nieuwe Ford Edge is op veel vlakken aangepast en dat heeft hem goed gedaan. Hij ziet er weer helemaal fris uit, heeft een nog krachtigere motor en alle moderne snufjes die je tegenwoordig op een auto uit deze klasse verwacht. De gebruikte materialen zijn goed, de afwerking prima en de auto biedt nog altijd het heerlijke comfort van een grote Amerikaan. Mocht je moeite hebben met kiezen, dan is dit helemaal de auto voor jou: de Edge is slecht in 1 variant leverbaar: de ST-line 2.0-liter EcoBlue diesel. Het enige wat je kan kiezen zijn een aantal optie pakketten. De Edge is op korte termijn leverbaar en kost je vanaf 76.145,- euro.  Een hoop geld, maar je krijgt dan ook veel luxe, comfort en voorlopig nog exclusiviteit.

    2019 Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-line

    Motor: 1.997 cc Bi-Turbo viercilinder diesel
    Vermogen: 238 pk bij 3.750 tpm
    Koppel: 450 Nm bij 2.000 tpm
    Transmissie: 8 v., automaat
    Aandrijving: vierwiel
    Topsnelheid: 216 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 9 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 2.016 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 1 op 14,7
    CO2-uitstoot: 176 g/km
    Energielabel: G
    Prijs vanaf: 76.145,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest Mercedes-Benz V-Klasse 2019, de luxe van een premium SUV in een bestelwagen
    Next Article De ideale stadsauto? Een test met de Fiat Panda City Cross

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?