Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Eerste rij-indruk tweede generatie Nissan Leaf

    Auto Elektrisch 22-02-2018No Comments

    Leaf betekent Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Familycar ofwel: toonaangevende, milieuvriendelijke en betaalbare gezinsauto. Wij reden tijdens de Nederlandse persintroductie met de tweede generatie elektrische Nissan.

    De Nissan Leaf was in 2010 ‘s werelds eerste in massa geproduceerde elektrische personenwagen. Sindsdien zijn er 280 duizend van verkocht, wat Nissan de grootste fabrikant van elektrische auto’s maakt. Dat zij hierbij een schat aan ervaring en kennis hebben opgedaan, is een understatement.

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreviewInmiddels kennen we de Nissan Leaf al een beetje. In 2015 reden we er de Nissan Électrique Turini Challenge mee en in 2016 voelden we de laatste update van de eerste generatie aan de tand.    

    De nieuwe Leaf lijkt in zijn geheel niet meer op zijn voorganger. De carrosserie heeft een immense verjongingskuur ondergaan. Vaarwel onooglijke design waar je niet in gezien wilde worden. Welkom futuristisch ogende sportieve gezinswagen met zelfs een heuse diffuser!

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreviewTechnologie

    Ook het interieur van de Leaf is compleet nieuw. Op de selectieknop van de aandrijving na, doet niets je meer denken aan de oubollige zitkamer van de ‘oude’. Op verzoek van veel Leaf-rijders, heeft Nissan zelfs een analoge snelheidsmeter in het instrumentenpaneel gestopt. Nu lijkt de volledig elektrische Nissan tenminste weer op een echte auto.

    Leading is waar Nissan met de Leaf naar streeft. Of ze ook leading zijn, is wegens de snelle elektro-technologische ontwikkelingen bij andere automerken niet perfect te bepalen. Dat Nissan zijn best doet om voorop te lopen, blijkt uit een aantal significante verbeteringen en vooruitstrevende technologieën.

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreview

    Zo heeft het batterijpakket meer opslagcapaciteit en vermogen gekregen. De nieuwe e-aandrijflijn maakt de Leaf volgens Nissan met 150 pk en 320 Nm trekkracht sneller, sterker, soepeler en met een grotere actieradius van 378 kilometer volgens NEDC nog efficiënter. Wil je sneller en nog meer kilometers maken? Dan moet je even geduld hebben tot volgend jaar, want dan komt er een Leaf die nog sterker is en een nog grotere actieradius heeft. 

    Intelligent

    Volgens Nissan is de Leaf intelligent en rijdt hij ook zo. Met ProPilot is de Leaf in staat om volledig zelfstandig te rijden op duidelijk belijnde rijstroken, wat inderdaad uitstekend werkt. In combinatie met de eveneens goed en soepel functionerende adaptieve cruisecontrol rij je een stuk ontspannender. Vooral als je even de navigatie opnieuw in moet stellen of van muziekzender wil veranderen.

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreviewKrijg je stress als je moet inparkeren, of heb je er gewoon helemaal geen zin in? ProPilot Park helpt je, zoekt een parkeerplek voor je. Sturen, voor- en achteruit rijden en remmen worden je allemaal uit handen en voeten genomen. Zet je stoel in de relaxstand, check je mail en de Leaf parkeert je. Maar dat is nog niet alles, er is namelijk ook nog een e-Pedal.

    Door het e-Pedal in te drukken kun je de Leaf starten, ermee wegrijden en versnellen. Als je het pedaal loslaat, remt de Leaf door mechanisch remmen en regenereren sterk af tot volledige stilstand. Je hoeft hierbij het rempedaal niet te gebruiken. Sensoren meten de afstand tot objecten voor de auto, de elektronica past zijn remkracht hier op aan. We hebben het uitgeprobeerd en het werkt, na een korte gewenningsperiode, feilloos.  

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreviewDe tweede generatie Nissan Leaf is een in alle gevallen verbeterde versie van zijn voorganger. Hij ziet er van buiten en binnen beter uit en rijdt beter. Nissan is er goed in geslaagd een betaalbare elektrische auto te maken zonder concessies te doen in kwaliteit, veiligheid en ruimte.

    Nissan Leaf 2018

    Motor: EM57 elektromotor
    Vermogen: 110 kW/150 pk tussen 3.283 en 9.795 toeren
    Koppel: 320 Nm bij 3.283 toeren
    Transmissie: Elektromotor
    Aandrijving: Voorwielen
    Topsnelheid: 144 km/h
    Acceleratie 0 – 100: 8,6 seconden
    Gewicht: 1.535 kilo
    Actieradius (NEDC): 378 km
    Laadtijd tot 80 procent (snelladen): 40 minuten
    Basisprijs (rijklaar): 38.895 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 44.792 euro, incl. lederen bekleding en schuifdak

    Nissan Leaf autotest rijtest Driving-Dutchman review autoreview

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMassimo Bottura en Maserati
    Next Article Volvo presenteert nieuwe grotere en ruimere V60

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?