Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Audi S5 Cabriolet, de beste ooit?

    Auto 17-05-2018Geen reacties

    De huidige Audi S5 Cabriolet is één van de allerfijnste open auto’s die er te koop is. Sterker nog, het is misschien wel één van de allerfijnste cabrio’s ooit gemaakt. En met dank aan Cabrioland in Den Haag mochten wij deze fantastische auto aan de tand voelen.
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1Mooi? JA!

    Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar de nieuwe ontwerpstijl van Audi bevalt ons ergen zo ook het uiterlijk van de nieuwe S5 Cabriolet. Strakke lijnen voeren de boventoon, maar zonder saai te worden. Kijk maar eens naar die dubbele vouwen op de motorkap of de licht golvende streep over de gehele zijkant.

    Natuurlijk ziet de S er net even wat spannender uit de gewone A5 Cabrio, met chroom accenten, dikke velgen en een hele vette achterkant met 4 pijpen. Maar ook de reguliere versie is een mooie auto.
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1Echt niet alleen maar show

    Bij een S gaat het natuurlijk niet alleen om de show. Het hart van deze sportcabrio wordt gevormd door een fantastische 3.0 V6 turbo met 354 pk en 500 Nm! In huidige tijden misschien geen extreme overdaad aan trappelende paarden, maar in de praktijk zijn dit er precies genoeg. Hij is snel, van 0-100 in 5,1 seconden, is altijd paraat en produceert in de stand Dynamic een heerlijk V6 geluid.

    In deze Audi vind je geen DSG-bak maar een normale achttraps automaat met koppelomvormer. Dit betekent niet dat de S5 niet snel schakelt, want dat doet hij zeker wel altijd op het juiste moment, maar wel dat je bij langzaam rijden niet de typische schokken van een dubbele koppeling voelt.
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1Vier wielen

    Uiteraard wordt alle kracht in de S5 via het inmiddels tot perfectie ontwikkelde Quattro-systeem op de weg gebracht. Wat heeft deze auto ongelooflijk veel grip in bochten. Je moet het echt heel gek maken, wil je de auto uit balans krijgen of de grenzen van de tractie ervaren.

    En dan nog gebeurt alles kalm en beheerst waardoor je de auto binnen no time weer onder controle hebt. Uiteraard komt dit ook deels door de uitstekende demping van het onderstel, die in verschillende standen te zetten is. Opvallend is dat hij zelfs in de meest sportieve stand nog steeds niet heel oncomfortabel wordt.
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1Weelde van binnen

    Het interieur van de Audi S5 is erg fraai gemaakt met alleen maar topmaterialen. Ook erg mooi is het zogenaamde Virtual Cockpit, dat we in steeds meer modellen terug zien. Het MMI infotainmentsysteem werkt nu nog beter (kon dat?) en de interface is zo logisch als het maar kan.

    De sportstoelen zitten uitstekend en bieden precies de juiste mate van steun. En mocht je willen ontspannen, zet dan de stoelverwarming aan en kies één van de drie verschillende massagestanden. Je rug en benen zullen je dankbaar zijn.



    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1Conclusie

    Het begint langzaam een lofzang te worden over de nieuwe Audi S5 Cabriolet, maar het is echt zo’n goede auto. Razendsnel en scherp en tevens comfortabel open rijden met genoeg plek voor vier volwassenen. Ingetogen en toch sportief, strak maar toch vol emotie. Wij reden met een jong tweedehands model uit 2017 met slechts 12.500 kilometer op de tellers, die -zoals je mag verwachten- compleet als nieuw was. Hiervoor vraagt Cabrioland 82.500,- euro, wat voor een hoop mensen natuurlijk veel geld is. Maar je krijgt er dan ook wel heel erg veel voor terug.

    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1

    Audi S5 Cabriolet 3.0 TFSI Quattro

    Motor: 2.995 cc V6 turbo benzine
    Vermogen: 354 pk bij 5.400 toeren
    Koppel: 500 Nm bij 4.000 toeren
    Transmissie: 8 v., automaat
    Aandrijving: vierwiel
    Topsnelheid: 250 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 5,1 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.815 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 7,7  l/100 km
    CO2-uitstoot: 175 g/km
    Energielabel: F
    Prijs: 82.500,- euro
    Nieuwprijs (vanaf): 95.965,- euro
    Rijtest Audi S5 Cabriolet 1

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleWat rijden de Nederlandse Songfestivalsterren?
    Next Article Autotest en eerste impressie nieuwe Mercedes-Benz A-klasse

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?