Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Vespa GTS 300 Supersport

    Motor 27-07-2018No Comments

    De Vespa GTS 300 Supersport is het topmodel in de klassieke lijn scooters van het Italiaanse Piaggio. Al bij de eerste aanblik overtuigde hij ons met zijn klassieke looks. Maar overtuigt hij ook in het rijden?
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1

    Klassiek als altijd

    Als sinds 1946, toen de eerste Vespa’s de door de oorlog verarmde middenklasse van Italië weer mobiliteit boden, zijn de kenmerkende lijnen van deze iconische scooters gemoderniseerd, maar nooit veranderd. En gelukkig maar. Want als er één ontwerp is dat de tand des tijds zonder moeite doorstaat, dan is het wel die van de Vespa.

    Je herkent de Supersport meteen als een Vespa aan een aantal bekende klassieke elementen. Het meest in het oog springend zijn de nog altijd uit staal vervaardigde ‘zijbulten’, waarachter de motor zich schuilhoudt. En ook het luchtrooster aan de rechterzijde is een duidelijke knipoog naar het verleden.

    Gecombineerd met een lang zadel, een iets bol voorscherm dat doorloopt in de onderzijde en een traditioneel voorspatbord, vormen het de ingrediënten voor een gerecht zo klassiek als Spaghetti alla carbonara. En zoals die overheerlijke pasta en deze nieuwe scooter ons laten zien, een goed recept moet je niet veranderen.
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1Stijlvol hoor

    Onze testscooter was gespoten in een sjieke kleur grijs en op vele plekken voorzien van prachtige originele aluminium accessoires, waarvoor Piaggio de hulp van het eveneens Italiaanse Rizoma inriep. Prachtige spiegels, die uit één stuk gefreesd lijken te zijn, een klein maar oh zo mooi neusje op het voorspatbord en zelfs een speciale cartercover, alles is even mooi en elegant. Die Italianen weten wel wat stijl is.

    Ook het sportieve windscherm(pje) is van Rizoma en hoewel erg fraai, verdient het misschien niet de term windscherm. Of er moet mee bedoeld worden dat hij voor extra wind op het lichaam en hoofd van de rijder zorgt. Beter is om een echt windscherm te bestellen, of je moet echt alleen voor de looks gaan.
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1De techniek

    De nieuwe GTS 300 Supersport is voorzien van een 278 cc viertakt ééncilinder met 22 pk, die in deze meest sportieve variant zorgt voor topsnelheid van 122 kilometer per uur. Gekoppeld aan een Continu Variabele Transmissie (CVT) hoef je je niet druk te maken over schakelen. Gewoon gas en gaan.

    In de stad zijn die 22 pk meer dan genoeg. Bij ieder stoplicht en ieder sprintje heb je meer dan voldoende kracht. En mocht het te veel worden, dan grijpt de Traction Control in zodra je grip dreigt te verliezen. De eveneens standaard ABS zorgt dat je ook onder alle omstandigheden op tijd stil staat. Klassieke looks, maar een moderne scooter dus.

    Ook op B-wegen zul je heerlijk genieten van deze fijne motorscooter en doet hij zijn naam Supersport eer aan. Hij stuurt zeer makkelijk en scherp en al snel schraap je met de zijstandaard over de grond; heel schuin kan nog altijd niet met een Vespa. Op de snelweg voelt de scooter zich echter een stuk minder op z’n gemak. Het gaat allemaal wel en zelfs boven de 100 kilometer per uur is hij nog bijzonder stabiel, maar je mist gewoon wat power om bijvoorbeeld even snel in te halen.
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1Insieme

    Wie Vespa zegt, denkt natuurlijk meteen aan het romantische beeld van twee jonge geliefden in een stad als Rome, in zomerkleding op hun scooter door de stad scheurend op zoek naar een mooi uitzicht en een verkoelend ijsje. En gelukkig kan dat ook op de nieuwe GTS 300 Supersport want deze rijdt heerlijk met twee personen. Dezelfde stabiliteit en nog steeds genoeg power, op de snelweg na dan.

    Er zijn zelfs twee mooi weggewerkte voetsteunen voor de passagier, die eenvoudig uit te klappen zijn. Puntje van kritiek: deze zitten dusdanig ver naar voren dat je bij stilstaan als bestuurder de voeten van je passagier in je kuiten voelt drukken. Rijdend heb je hier echter geen last van.
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 7

    Conclusie

    De nieuwe Vespa GTS 300 Supersport, een mondvol, is een bijzondere mooie moderne scooter die gelukkig zijn klassieke schoonheid niet verloren is. Met een pittig motorblok en zeer fijne rijeigenschappen is het niet alleen een zeer stijlvolle manier om je te verplaatsen maar biedt het ook een fijne en sportieve rijervaring, zowel alleen als met z’n tweetjes. Je rijdt al met deze nieuwe telg uit een iconisch geslacht vanaf 6.219,- euro maar ons testexemplaar kwam door alle accessoires en de TomTom Vio op een totaal van 7.426,- euro.
    Rijtest Vespa GTS 300 supersport 1

    Vespa GTS 300 Supersport

    Motortype: viertakt ééncilinder
    Cilinderinhoud: 278 cc
    Overbrenging: direct op de CVT
    Vermogen: 22 pk
    Koppel: 22.0 Nm at 5,000 rpm
    Gewicht (rijklaar): 160 kg
    Prijs vanaf: 6.219,- euro
    Prijs testexemplaar: 7.426,- euro (incl 1.207.- euro accessoires)

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAirconditioning lekt altijd; zo voorkom je problemen die je nu echt niet kunt gebruiken
    Next Article Harley-Davidson slaat vleugels uit naar nieuwe doelgroepen

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?