Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Yuri Van Koeveringe

    MG is terug, maar dan anders: eerste meters in een MG ZS EV

    Auto Elektrisch 20-09-2019No Comments

    In het gebouw van een oude koolmijn en elektriciteitscentrale in het Belgische Genk keerde MG terug naar Europa. Bij MG denk je al snel aan kleine Engelse sportauto’s, maar dat ligt nu wel anders. De MG ZS EV is een vol elektrische B-segment SUV, volledig ontworpen en gebouwd in China.

    Voordelig

    De insteek van de MG ZS wordt direct duidelijk tijdens de presentatie. ‘We zijn niet de snelste, noch hebben we het meeste bereik. Maar we zijn wel het meest affordable en hebben de beste supply chain’ aldus Frank Meijer, Director Sales en Marketing SAIC Motor Europe.

    Met een vanaf prijs van 29.990,- euro voor het basismodel en 31.990,- euro voor de Luxury is het inderdaad een voordelig aanbod. Ook qua range klopt het verhaal want met een WLTP-bereik van 263 km heeft de MG zeker niet het meeste bereik.

    Omdat MG onderdeel vormt van SAIC, een van de grootste autofabrikanten van China, heeft het merk naar eigen zeggen geen enkel probleem met het produceren van grote aantallen EV’s en die te leveren op korte termijn. De eerste MG’s zijn al onderweg naar ons land, Nederland en Noorwegen zijn de eerste landen waar geleverd wordt, en worden in het vierde kwartaal van dit jaar verwacht. In de toekomst verwacht MG een levertijd van rond de 8 weken.
    Fris design

    Op het eerste gezicht ziet de ZS er zeker niet onaardig uit. Met een neus, duidelijk geïnspireerd op het design van Mazda en een kont die weer aan een Kia doet denken, staat er een modern ogende frisse auto. Ook binnenin ziet het er verzorgd uit met nette materialen en een goede afwerking.

    De stoelen zitten goed en zijn in het luxury model zelfs voorzien van verwarming. Het dashboard is wat inspiratieloos maar prettig rustig met in het midden het infotainmentscherm met daarop navigatie, rijinformatie en Apple Car Play en Android Auto.

    De specs

    Met een 44 kWh batterij biedt de ZS zoals gezegd een WLTP-range van 263 kilometer die tijdens de afwisselende proefrit behoorlijk reëel leek. Dit is zeker niet de beste range, maar volgens MG wordt dit ongemak deels opgelost door een maximaal snellaadvermogen van 85 kW, in de toekomst eenvoudig op te schroeven naar nog hogere vermogens.

    De elektrische motor, ontworpen en gebouwd door SAIC, biedt 143 pk en 353 Nm. Hiermee zou de auto in 8,2 seconden de 100 km/h moeten halen, met een begrensde topsnelheid van 140 km/h, die zonder problemen te halen is. De ZS is in drie verschillende standen te zetten, van sportief tot ECO, die duidelijk verschillen. In de sportstand schiet de auto vooruit, terwijl het in ECO allemaal veel rustiger gaat. Door middel van de KERS-knop, lekker F1-achtig, bepaal je de mate van motorrem, die in de hoogste stand ideaal is voor one-pedal-driving.

    Het rijden en de ruimte

    Direct opvallend aan de MG ZS is de comfortabele rijervaring. Oneffenheden, alom aanwezig op het Belgische verkeersnetwerk, worden goed weg gefilterd, terwijl het ontbreken van rammeltjes en piepjes een indicatie geven van een prima bouwkwaliteit.

    De wegligging spoort niet aan tot zeer sportief rijgedrag. Bij iets teveel gas hebben de voorwielen moeite met alle kracht van de elektrische motor en glijdt de auto al snel over de voorkant naar buiten. Maar bij ‘gemiddeld’ tot rustig rijden functioneert de auto prima. De MG ZS is verder een ruime auto, waar zonder moeite vier volwassen in passen, zowel qua been- als hoofdruimte. En ook de kofferbak is met 448 liter goed bemeten.

    Conclusie

    Met de MG ZS EV probeert wederom een elektrische Chinese SUV voet aan de grond te krijgen in Europa. En met een duidelijk insteek, niet de snelste, niet het meest bereik maar het meest voordelig, wordt het spannend te zien of het MG lukt. De auto rijdt, zeker gezien de prijs van 29.990,- euro goed, snel en comfortabel, waarbij het beperkte bereik van 263 kilometer de grootste manco is. De ZS is vanaf oktober verkrijgbaar in 2 uitvoeringen en 5 kleuren. De verkoop zal strikt online plaatsvinden, maar op relatief korte termijn zullen in Nederland wel twee Brand Stores ingericht worden.

    Pictures: Marc Oene

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotechniek: Mazda MX-5 in noodloop door foutje in werkplaats
    Next Article Motor tunen of niet? Have it your way!

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?