Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Mitsubishi Outlander PHEV, je bent gek als je ‘m niet oplaadt

    Auto Elektrisch 04-11-2015Geen reacties

    Je bent gek als je de plug-in hybride Mitsubishi Outlander PHEV niet gebruikt zoals hij gebruikt moet worden. Je dient namelijk zoveel en zo vaak mogelijk elektriciteit te laden aan de laadpaal om zo weinig mogelijk benzine te tanken. Behalve als je graag geld over de balk gooit, een litertje meer of minder je niet uitmaakt of als je over een tankpas van de baas beschikt.

    De Outlander PHEV lust namelijk, net als iedere andere (plug-in) hybride best een slokje. Want als je de accu niet oplaadt, moet de motor van de auto dit doen. En alles wat een motor meer moet doen dan alleen de auto vooruitbrengen, kost nu eenmaal extra brandstof. Goed, laden dus. Sowieso moet je als je voor langere tijd een Outlander gaat rijden, zorgen dat je een laadpaal thuis hebt. Op openbare locaties waar laadpalen staan, zijn ze door de snel groeiende (semi) EV populatie vaak bezet.

    Mitsubishi Outlander PHEV, je bent gek als je ‘m niet oplaadtOer-Outlander

    De oer-Mitsubishi Outlander werd in 2003 geïntroduceerd, van elektrisch rijden was toen nog geen sprake. Er zijn, ook vandaag nog, Outlanders die alleen een verbrandingsmotor hebben. Het elektrische gedeelte van de PHEV is dan ook ‘simpelweg’ in de bestaande carrosserie toegepast. Tijdens het rijden voel je de extra kilo’s, ze laten de Outlander robuuster en daardoor ook degelijk aanvoelen.

    Aan de andere kant voel je ook dat het extra gewicht de auto vooral op nat wegdek en vooral over zijn voorbanden wat meer weg wil laten glijden. In de PHEV zit een 2.0-liter motor die zijn kracht via een speciale overbrenging aan de wielen doorgeeft. De met hybride gecombineerde overbrenging zorgt dat de motor altijd het meest efficiënte –ofwel het krachtigste en zuinigste- toerental draait.

    Mitsubishi Outlander PHEV, je bent gek als je ‘m niet oplaadtErop in plaats van erin

    De stoelen van de Outlander zit je meer op dan in. Ze zitten goed, maar bieden mij niet de steun die ik verwacht had en nodig heb. Vooral mijn zitvlak voelt na 200 kilometer wat ongemakkelijk aan en ik mis steun onderin mijn rug, een verstelbare lendensteun ontbreekt. En omdat de stoelen in mijn Outlander met leer bekleed zijn, schoof ik heen en weer in de snellere en langere bochten.

    Ook de positie van het verstelbare stuur ten opzichte van de bestuurderstoel had wat mij betreft ergonomischer gemogen. Het stuur staat aan de bovenzijde voor mijn favoriete positie te ver schuin naar achteren waardoor ik vaker in de ‘tien-over-half-vier-positie’ vast had in plaats van mijn favoriete ‘tien-voor-twee-positie’. In overdreven vorm vergelijkbaar met een bestelwagen waar het stuur vaak ‘vlakker’ ligt.

    Mitsubishi Outlander PHEV Driving-DutchmanKnopjes hard indrukken

    De knopjes van het multimediasysteem moeten soms wat hard ingedrukt worden om te doen wat ze moeten doen. Het scherm is klein, maar de informatie erop is prima afleesbaar. Het is jammer dat de armsteun van de Outlander niet verstelbaar is.

    Zelfs als de stoel in zijn laagste positie staat, kun je je arm er net niet lekker op laten rusten. Mitsubishi zou er goed aan doen om het entertainmentsysteem ook toegankelijk te maken met een centrale bedieningsknop voor de armsteun. Door de breedte van de auto moet je toch een beetje schuin in je stoel zitten om de menu’s te bedienen.

    Mitsubishi Outlander PHEV, je bent gek als je ‘m niet oplaadtAltijd 4WD

    De Outlander PHEV heeft permanente vierwielaandrijving dat ervoor zorgt dat de banden de kracht van de auto zo goed als mogelijk op de weg overbrengt. Met de 4WD-knop in het middenconsole kun je zelf evenveel kracht naar de voor- en achterwielen sturen. Deze ‘sper-functie’ is ideaal als je met de Outlander in onverharde ondergrond zoals zand, blubber of sneeuw terechtkomt.

    De vierwielaandrijving zorgt er dus voor dat je altijd de maximaal mogelijke grip hebt. Omdat de Outlander PHEV (maximaal) 1.500 kilo mag trekken, maakt het 4WD-systeem de auto ook prima geschikt voor het trekken van een aanhanger. De sper-functie heft zichzelf op als de auto boven een bepaalde snelheid komt of als de sensoren voelen dat een van de assen meer of minder aandrijving nodig heeft.

    Mitsubishi Outlander PHEV, je bent gek als je ‘m niet oplaadtConclusie

    De Mitsubishi Outlander PHEV staat in de prijslijst vanaf bijna 42 duizend euro. Daarvoor krijg je een degelijke, maar vooral grote en ruime auto. Als je hem daarnaast gebruikt zoals hij gebruikt moet worden en gemiddelde afstanden rijdt, kun je goedkoper rijden dan met de meeste SUV’s zonder hybridesysteem. Eén op 17 is makkelijk haalbaar, en dat is voor een auto van dit formaat een prima resultaat. En als je de Mitsubishi Outlander PHEV nog voor het einde van dit jaar op kenteken laat zetten, profiteer je als zakelijke rijder de komende vijf jaar ook nog eens heerlijk van zeven procent bijtelling.

    Technische gegevens:
    Brandstof: Benzine
    Cilinderinhoud: 1.998 cc
    Vermogen: 203 pk
    Koppel: 300 Nm
    Acceleratie 0-100 km/h: 11,0 sec.
    Topsnelheid: 170 km/h
    Versnellingsbak: traploze overbrenging
    Gewicht: 1.820 kg
    Prijs vanaf: € 41.990

    Plus
    + Ruimte
    + Met accu zuinig
    + Lage bijtelling

    Min
    – Stoelcomfort
    – Met lege accu onzuinig
    – Stuurverstelling

    [grwebform url=”https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=BJQ3i&webforms_id=395503″ css=”on” center=”off” center_margin=”200″/]

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleMercedes-Benz GLC 250 4MATIC, bevangen door rust
    Next Article De uitdagende en charmante Alfa Romeo Giulietta QV

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?