Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    By Tim Willems

    Motortest Yamaha MT-10 Tourer Edition

    Motor 02-06-20184 Comments

    Elke motorrijder heeft zo zijn eigen voorkeur voor wat betreft het soort motor. Een naked, een superbike, een tourfiets, ze hebben allemaal zo hun voor- en nadelen. Yamaha heeft getracht de ultieme kruising van deze drie motoren te maken met de MT-10 Tourer Edition. Wij gingen ermee op pad naar de Eifel in Duitsland. Genieten!

    Crossplane

    Yamaha heeft de MT-10 al sinds 2016 in zijn gamma. De agressieve naked bike wordt geleverd met een 998cc ‘CP4’ viercilinder met ‘crossplane’ technologie, gebaseerd op het blok van de R1M Superbike. Met 163 pk en 111 Nm is de MT-10 Tourer Edition dan ook uiterst potent te noemen.

    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018

    Mede door deze crossplane technologie, waarbij de krukas zo is opgebouwd dat alle kruktrappen in een hoek van 90 graden zitten, in combinatie met de ongewone ontstekingsvolgorde heeft de uiterst potente viercilinder een kenmerkende sound en een bijzonder rijgevoel. Vooral bij vol gas klinkt het blok erg mooi, zelfs met het standaard uitlaatsysteem. Zonder al te technisch te worden, bewerkstelligt Yamaha een betere gasrespons een nagenoeg trillingsvrije loop.

    Comfort
    HHet Tourer Edition pakket dat op de MT-10 leverbaar is, bestaat uit een aantal slim gekozen accessoires die van deze Hyper Naked een fijne reismotor maken. Het pakket omvat een comfortzadel, handbeschermers, lichtgewicht zachte zijtassen, een hoog windscherm en een universele gps-houder. Daarnaast is er een 12 Volt aansluiting aanwezig om je eigen navigatiesysteem van power te voorzien.

    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018

    De standaard aanwezige cruise-control draagt ook bij aan het comfort, ideaal op de lange afstanden. Het windscherm neemt veel wind weg van je torso, waardoor je rustiger zit en het langer volhoudt om op hoge kruissnelheid over de snelweg te scheren.

    Rijden
    De MT-10 Tourer Edition geeft je ondanks zijn ruige uiterlijk meteen heel veel vertrouwen. Het vermogen is heel makkelijk te doseren in elk van de drie rijmodi. 3 voor regen en 1 voor als je er echt alles uit wil halen wat erin zit. De traction control is ook op drie niveaus in te stellen.

    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018

    Door de quick shifter kun je zonder te koppelen en het gas loslatend, heerlijk door de zes verzetten heen schakelen. Vooral tijdens het betere bochtenwerk merk je dat de MT-10 Tourer Edition enorm gemakkelijk te rijden is.

    Hij laat zich heerlijk de bocht in leggen en door de slipper clutch en traction control kun je geweldig van haarspeldbocht naar haarspeldbocht knallen. De volledig instelbare upside-down voorvork en de Monocross achterwielophanging zijn afgeleid van de wielophanging van de R1 en dat merk je. De afstelling zorgt voor voldoende comfort en een formidabele wegligging. Wat een geweldig gevoel!

    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018De radiale remklauwen zorgen voor een goed remgevoel met voldoende stopping power. Alleen op wegen waar het asfalt echt slecht is voelt de MT-10 zich wat minder thuis, hij wordt wat springerig waardoor je vertrouwen tijdens het bochtenwerk wat afneemt.

    Conclusie

    De Yamaha MT-10 Tourer Edition tracht een manusje van alles te zijn, sportief, racy, maar vooral ook comfortabel. Het is een heerlijke motor waarmee je zonder moeite in een weekend 1200 kilometer aflegt. Het geweldige crossplane blok met zijn heerlijke sound, het gemak waarmee de motor instuurt en het vertrouwen dat hij je geeft maken het misschien wel de ideale motorfiets. Hij staat in ieder geval hoog op ons lijstje! Oh, de Eifel blijft ons favoriete gebied om motor te rijden.

    Yamaha MT-10 Tourer Edition 2018

    Motor: 998 cc 4-cilinder
    Vermogen: 163 pk bij 11.500 toeren
    Koppel: 111 Nm bij 9000 toeren
    Transmissie: Constant mesh, 6 versnellingen
    Aandrijving: achterwiel via ketting
    Acceleratie 0-100 km/u: 2,5 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 210 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 8,0l/100 km
    CO2-uitstoot: 185 g/km
    Prijs: 13.234,- euro

    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Rijtest Yamaha MT-10 Tourer 2018
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBestuurder-loze motor maakt autonome auto veiliger
    Next Article Rijtest Volkswagen Transporter Kombi, meer dan zomaar een busje

    Related Posts

    By GastPublisher

    Rijders review Zero DSR/X (deel 1)

    By Driving-Dutchman

    Rijders review Zero DSR/X (deel 2)

    By GastPublisher

    4 tips bij het kopen van een tweedehands motor of auto

    View 4 Reacties

    4 Comments

    1. Steef quaak on 01-08-2018 20:46

      Volgens mij klopt er helemaal niets van de specs die je hier voor de mt-10 opgeeft, 0-100 in 8,2 seconden, dan kan je dus echt niet rijden, hetzelfde geld voor de topsnelheid van 225 km/u, zit dichter in de buurt van de 255 km/h……huiswerk iets beter doen….

      Reply
      • Tim Willems on 01-08-2018 20:54

        Hi Steef,

        Je hebt helemaal gelijk! Een foutje is snel gemaakt zo blijkt. De topsnelheid en acceleratie kwamen uit een andere test. Ik heb het even aangepast. Dat we niet kunnen rijden klopt overigens!

        Reply
        • Steef on 03-08-2018 08:37

          Sorry, bedankt voor je reactie

          Reply
    2. Perry on 05-09-2018 17:44

      De prijs klopt helaas ook niet €16.000 voor de standaard en daar komt €1.115 bij voor hetbTouring pakket. Voor de volledigheid heb je dan ook nog handvatverwarming en verstelbare risers nodig. Weer €350 extra. In totaal derhalve een kleine € 17.500. Toch een heel bedrag.

      Reply

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?