Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Jeep Wrangler 2020 Sahara
    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Jeep Wrangler Sahara

    Auto 02-05-2020No Comments

    Vorig jaar heeft Jeep de Wrangler compleet vernieuwd. Een nieuw onderstel, nieuwe looks en compleet nieuwe motoren. Hoog tijd dus voor een roadtrip met deze Amerikaanse icoon. Want we willen natuurlijk weten: is het nog steeds een echte Wrangler?
    Test Jeep Wrangler 2020 SaharaSubtiel?

    Het uiterlijk van een Wrangler is van oudsher die van een vierkant blok dat voor niets en niemand uit de weg gaat. Hét toppunt van Amerikaanse bravoure en kracht. Toen Jeep een compleet nieuw model aankondigde, hielden wij onze harten vast. Er vallen de laatste jaren namelijk te veel iconische terreinauto’s ten prooi aan de rondingen van de moderniteit en verliezen daardoor een deel van hun karakter.

    Maar gelukkig hebben ze dat bij Jeep begrepen. Want de nieuwe Wrangler is net zo in-your-face als de oude. Wat een opluchting! Er staat nog altijd een zalige robuuste auto, maar nu wel met subtiele moderne aanpassingen. Zoals de mooie ronde LED-koplampen en de knipperlichten, die nu geplaatst zijn op de enorme wielkastranden.

    Het interieur is compleet nieuw met een nieuw dashboard en nieuwe stoelen. En in beide gevallen zijn dit grote verbeteringen. De stoelen zitten uitstekend, ook op langere afstand, en bieden steun en comfort. Het dashboard is modern, met een volledig infotainmentysteem en deels digitale tellers, maar heeft nog wel zijn ruige Wrangler gevoel behouden.
    Test Jeep Wrangler 2020 SaharaNieuwe motoren

    De nieuwe Wrangler heeft, met dank aan FCA, twee nieuwe motoren gekregen: een 2,2-liter Multijet II turbodiesel en een 2,0-liter turbobenzine. Aangezien diesel in Nederland nagenoeg compleet om het leven is gebracht, namen wij de benzineversie mee. We moeten heel eerlijk zijn, in eerste instantie twijfel je aan de juistheid van een viercilinder benzinemotor in een mastodont als de Wrangler. Maar zodra je de cijfers erbij pakt, verdwijnt dat al snel.

    De 2,0-liter produceert namelijk 272 pk en 400 Nm, prima waarden. Maar nog indrukwekkender is hoe dit zich vertaalt naar de praktijk. Gekoppeld aan een eveneens gloednieuwe achttraps automaat past het blok op alle vlakken uitstekend bij de Wrangler. Meer dan genoeg kracht om flink op te trekken en in te halen en ruim voldoende koppel om angstloos het terrein in te gaan. En de allergrootste verrassing: hij is nog zuinig ook. Wij reden, met stevig doorrijden, een gemiddelde van 1 op 14,5. Ongekend in een Jeep Wrangler!
    Test Jeep Wrangler 2020 SaharaOnderstel

    Wat eveneens compleet nieuw voor ons was, was de verfijning van het onderstel. Uiteraard nog steeds voorzien van het befaamde ladderchassis, zorgen de nieuwe dempers en veren voor een buitengewoon comfortabele en ja, zelfs redelijk strakke wegligging. Het is de eerste Wrangler die je prima kunt gebruiken als dagelijkse auto zonder bij elke hobbel van je stoel af te stuiteren.

    Dat zal dan wel zijn effect hebben op het gedrag in het terrein? Nou, wij konden hier geen enkele beperkingen vinden. Onze Sahara-uitvoering was voorzien van het nieuwe Command-Trac systeem met de eveneens nieuwe Selec-Trac tussenbak, uiteraard met lage gearing, die meer dan hun mannetje in de modder of het zand staan. Wil je echt serieus offroad, kies dan voor de Rubicon-uitvoering die weer nog iets betere hardware heeft.

    Transformer

    Een van de leukste dingen van een Jeep Wrangler is de mogelijkheid om binnen afzienbare tijd een SUV om te toveren tot een echte beachcruiser. En gelukkig zit die functie ook weer op de nieuwe versie. Met het omhalen van een paar hendels heb je de panelen boven de voorstoelen er zo uit. En met het losmaken van acht bouten, met de meegeleverde ratel, til je binnen een paar minuten het complete dak en de achterkant eraf.

    Een rolkooi zorgt vervolgens voor de bescherming, terwijl je volledig open kan genieten van het weer, en natuurlijk de mensen die kijken. Een Wrangler blijft een aandachttrekker. En wil je echt helemaal losgaan, dan kun je met iets meer werk zelfs nog alle deuren eruit halen. Autobots, roll out!
    Test Jeep Wrangler 2020 SaharaConclusie

    Hoe Jeep de Wrangler vernieuwd heeft mag wat ons betreft als voorbeeld dienen voor de rest van de autowereld. Zonder in te leveren op karakter en uitstraling, heeft hij op alle vlakken een sprong voorwaarts gemaakt. De nieuwe benzinemotor en automaat zijn meer dan goed en het onderstel maakt van deze terreinauto haast een comfortabele SUV. Het interieur is volledig bij de tijd en de mogelijkheid tot het compleet verwijderen van het dak en deuren, blijft een van de leukste dingen die je met een auto kunt doen. Kortom, op alle vlakken een succes! Je rijdt al een Jeep Wrangler Sahara vanaf 87.740,- euro, onze testauto met metaallak en lederen verwarmde stoelen kwam op 90.785,- euro.
    Test Jeep Wrangler 2020 Sahara

    Jeep Wrangler 4D Sahara

    Motor: 1.995 cc viercilinder turbo-benzine
    Vermogen: 272 pk bij 5.250 tpm
    Koppel: 400 Nm bij 3.000 tpm
    Transmissie: achttraps automaat
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.157 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 14
    CO2-uitstoot: 201 g/km
    Energielabel: F
    Prijs vanaf (Sahara): 87.740,- euro
    Prijs testauto: 90.785,- euro
    Test Jeep Wrangler 2020 Sahara

    Foto’s : David de Jong Photography & Yuri van Koeveringe

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleVolkswagen Golf airco doet het niet meer na montage nieuwe pomp
    Next Article BMW ///M135i xDrive, bommetje met kort lontje

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?