Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Nissan leaf 8
    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest nieuwe Nissan Leaf, klaar voor de concurrentie

    Auto Elektrisch 06-06-2018No Comments

    Elektrisch rijden is populair. Steeds meer fabrikanten komen met EV’s met steeds sneller groeiende praktische inzetbaarheid. Nissan, die met de Leaf al jaren de best verkochte vol elektrische auto had, voelt de hete lucht van de concurrentie in de nek. En dus hebben ze nu een nieuwe Leaf die elektrisch rijden ‘Simply Amazing’ moet maken. Wij zochten uit wat daar van waar is.
    Rijtest Nissan leaf 1

    Een nieuw gezicht

    Het uiterlijk van de nieuwe Leaf is drastisch veranderd, zoals wij al ondervonden tijdens de introductie. Weg zijn de ronde wat olijke lijnen; die zijn vervangen door strakke strepen. Hij oogt daardoor een stuk moderner en in ons opzicht vele malen mooier, maar heeft wel wat ingeleverd op karakter. De oude auto herkende je van grote afstand, de nieuwe is wat anoniemer.

    Ook het interieur is compleet vernieuwd. Verschillende aanpassingen zijn gedaan, waardoor de Leaf van binnen nu een nog prettigere en tevens ruime auto is. Je bent voorzien van alle moderne gemakken, zoals een uitgebreid infotainment systeem, en de vormgeving is vriendelijk. Het is simpelweg een prettige auto om in te zitten.
    Rijtest Nissan leaf 7Groter bereik

    Maar het belangrijkste nieuws van de nieuwe Leaf is de vergroting van het accupakket naar 40 kWh. Hierdoor moet hij volgens de NEDC meting een bereik hebben van circa 378 (WLTP 270) kilometer. Het zal niemand verbazen dat dit lastig te halen is, maar met wat voorzichtig rijden in de Eco-stand met de airco uit red je vrij eenvoudig al 300 kilometer.

    En als je gewoon rijdt alsof het een brandstofauto is, dus lekker fel optrekken en alle luxe aan, dan zit het bereik nog steeds ergens tussen de 250-275 kilometer. Meer dan genoeg voor 95 procent van alle dagelijkse ritten die in Nederland gedaan worden. En natuurlijk is de Leaf voorzien van de allernieuwste snellaadsystemen, waarmee je in 40-60 minuten rond de 80 procent oplaadt.
    Rijtest Nissan leaf 1

    Vernieuwingen

    De nieuwe Nissan Leaf is voorzien van een aantal zeer handige nieuwe snufjes, zoals het E-pedal. Hiermee versnel je de auto en, als je het pedaal loslaat, remt hij automatisch. Dit is even wennen, maar zodra je het gewoon bent, is het heel prettig. En je laadt tevens de accu’s op tijdens het afremmen.

    Met ProPilot is de Leaf in staat zelf de afstand tot de voorganger te bewaren en de auto binnen de lijnen te houden. Je moet wel af en toe je handen op het stuur leggen om de waarschuwing het zwijgen op te leggen, maar op de snelweg rijdt hij in theorie dus autonoom. Heerlijk ontspannend! Wat de Leaf ook kan is zelf inparkeren met ProPilot Park. Ook dit systeem werkt zoals het zou moeten: simpel en doeltreffend.
    Rijtest Nissan leaf 1Sneller

    We zijn een volle week op stap geweest met de nieuwe Nissan Leaf. Hierin hebben we lange stukken snelweg gereden, veel in de stad en mooie ritjes over B-wegen. In alle situaties gedraagt de auto zich als een fijn reiscompagnon met zijn comfortabele en relaxte wegligging. En wat is deze auto ongelooflijk stil, zelfs bij hogere snelheden is de wind slechts op de achtergrond te horen.

    En die hogere snelheden haal je zo, want de nieuwe Leaf is een stuk sneller dan de vorige. Met 150 pk en een altijd direct aanwezige 320 Nm aan trekkracht rij je in 8,6 seconden 100 kilometer per uur. Nee dit is niet zo snel als een Tesla, maar hij is dan ook een heel stuk minder duur. Je rijdt namelijk al een Leaf vanaf 34.890,- euro.
    Rijtest Nissan leaf 1

    Conclusie

    Wij twijfelen er geen moment aan dat de nieuwe Nissan Leaf wederom hoge ogen zal gooien in EV-land. Een zeer praktisch bereik, genoeg ruimte voor een gezin en fijne comfortabele rij-eigenschappen gecombineerd met de nieuwste snufjes maken hem bijzonder aantrekkelijk. Tel daar ook nog het veel mooiere nieuwe uiterlijk en de gunstige prijs bij op en je snapt waarom er al duizenden exemplaren in ons land verkocht zijn.
    Rijtest Nissan leaf 1

     

    Nissan Leaf 2018

    Motor: EM57 elektromotor
    Vermogen: 110 kW/150 pk tussen 3.283 en 9.795 toeren
    Koppel: 320 Nm bij 3.283 toeren
    Transmissie: Elektromotor
    Aandrijving: Voorwielen
    Topsnelheid: 144 km/h
    Acceleratie 0 – 100: 8,6 seconden
    Gewicht: 1.535 kilo
    Actieradius (NEDC): 378 km (WLTP 270)
    Laadtijd tot 80 procent (snelladen): 40 minuten
    Basisprijs (rijklaar): 34.890 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 41.990 euro (Tekna + Two-tone lak, comfort pack en alcantara/lederen bekleding)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleHebben elektrische klassiekers de toekomst?
    Next Article Formule 1 vanuit de coureur gezien

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?