Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Driving-Dutchman

    Waarom duur(der) rijden als er Infiniti Q70 2.2d is? (Rij-impressie)

    Auto 13-07-2015Geen reacties

    Helaas heeft mijn collega Rob het meeste gras al voor mijn voeten weggemaaid, hij schreef kort geleden over de Infiniti Q70 Hybrid en was daar erg enthousiast over. Ik reed een andere Infiniti Q70 namelijk die met de 2.2 liter diesel, de echte kilometervreter.

    Over de ontelbare keren dat omstanders, collega’s en buren mij vroegen in wat voor auto ik nu weer reed, ga ik het hier niet hebben. Wel over de rijeigenschappen en de value for money, want dat heeft Infiniti goed voor elkaar.

    Infiniti Q70 2.2d autotest Driving-Dutchman(On)bekendheid ontbreekt

    Alleen het laatste beetje bekendheid ontbreekt nog, maar anders zou Infiniti een grote concurrent zijn voor andere (Duitse) premium merken. Althans, als je valt voor het design van Infiniti, want één ding is zeker: met een Infiniti Q70 val je wel op. Het design van de auto is wat meer op Amerika of op Azië gericht.

    De lijnen van het design en de pompeuze wielkasten met 20 inch velgen maken de Q70 een beetje ‘in you’re face’.

    Voor Europeanen met een wat zakelijker smaak, of misschien wel een meer behoudender smaak, is de Q70 wel even slikken. Hij oogt groot en luxe. Wat meer ‘dandy’-achtig dan andere premium merken. Dit komt mede door de chromen sierstrips rond de ramen en de grill. Ook de lijnen van het design en de pompeuze wielkasten met 20 inch velgen maken de Q70 een beetje ‘in you’re face’. Gelukkig valt er over smaak te twisten en dat doe ik hier dan ook niet.

    Infiniti Q70 2.2d autotest Driving-DutchmanDashboard walhalla voor knopjes fetisjisten

    Het dashboard is een waar walhalla voor knopjes fetisjisten. Waar concurrenten met één draaiknop de zaken voor elkaar hebben moet je bij Infiniti je weg zien te vinden tussen alle knopjes en dat vind ik jammer. Daar laten de Japanners in mijn ogen een steekje vallen ten opzichte van de concurrentie. Bij fel zonlicht is de afleesbaarheid van het schuingeplaatste entertainmentdisplay niet om over naar huis te schrijven. Over de ruimte voorin de Q70 is geen discussie, die is er voldoende.

    Zodra je de motor start komt de stoel en het stuur in de positie die je eerder hebt ingesteld, handig. Bij het uitstappen gaat het stuur omhoog en de stoel automatisch naar achteren waardoor het uitstappen makkelijker gaat. De gebruikte materialen zijn zonder meer goed en voelen fijn aan. Klein minpuntje is de lengte van de rugleuning van de overigens prima zittende stoelen. Die had wat langer mogen zijn, nu voel je het einde van de rugleuning.

    Infiniti Q70 2.2d autotest Driving-DutchmanMercedes-Benz motor

    De vier cilinder dieselmotor die uit de Mercedes-Benz schappen komt voldoet zeer goed in de zakelijke sedan. Eenmaal op bedrijfstemperatuur en in combinatie met de zeer goede geluidsisolatie is de motor nauwelijks te horen. De 170 pk in het vooronder is beslist niet te weinig en in combinatie met de zeventraps automaat (met flippers aan het stuur) kan ik 16 kilometers uit een liter halen.

    Hoe mooi de 20 inch velgen ook zijn, je merkt wel dat dit wat ten koste gaat van het comfort.

    Hoe mooi de 20 inch velgen ook zijn, je merkt wel dat dit wat ten koste gaat van het comfort. Oneffenheden voel je wat beter, maar niet hinderlijk. Sportief sturen kan, maar je merkt aan alles dat de Q70 meer gericht is op kilometers maken op cruisesnelheid over de snelweg. Tijdens de testperiode had ik een paar ritten van 100 kilometer en daar draait de Q70 zijn hand niet voor om. Eenmaal op mijn bestemming stapte ik zo fris als een hoentje weer uit.

    Infiniti Q70 2.2d autotest Driving-DutchmanMeest uitgebreide optiepakket

    Ik reed de Q70 met het meest uitgebreide optie pakket Performance+. Eigenlijk alles wat je kan bedenken om het rijden aangenaam te maken is aanwezig. Denk aan stoelen met airconditioning die je van warme of koele lucht voorzien, een geweldig Bose Premium Surround Sound systeem met boxen in de rugleuning van de stoelen. distance Control Assist (DCA) die voertuigen voor je in de gaten en je op een veilige afstand houd, het Infiniti Safety Shield die de rij-omstandigheden in de gaten houd en aanrijdingen probeert te voorkomen, adaptive Front-Lighting die de koplampen meedraait in de richting waar je naar toe wil gaan.

    Of het Forrest Air Systeem, dit is een verkoelend briesje dat onder het rijden naar je persoonlijke ruimte wordt geleid. Persoonlijk merkte ik hier niks van, op mij komt dit meer over als marketingpraat. Maar met al deze opties heeft de Q70 toch behoorlijke wat Unique Buying Reasons (UBR). Een vergelijkbare sedan in het zakelijke segment uitrusten met dezelfde opties zorgt voor een beduidend hogere aanschafprijs. Volgens Stefan Erkelens van Infiniti gaat dit over vele duizenden tot meer dan 10.000 euro meerprijs.

    Infiniti Q70 2.2d autotest Driving-DutchmanConclusie

    Als je in de markt bent voor een zakelijke sedan, en wil je premium rijden en bekeken worden, dan is de Infiniti Q70 echt wat voor je. De Infiniti Q70 is echt een kilometervreter én onderscheidend qua design. De kwaliteit spat er vanaf en de Japanse ingenieurs hebben er voor gezorgd dat de rijeigenschappen op heel hoog niveau zijn. De Q70 heeft mij wel overtuigd, alleen hoe krijgen ze de naamsbekendheid op hetzelfde niveau als de concurrentie?

    Technische gegevens:
    Brandstof: Diesel
    Cilinderinhoud: 2.143 cc
    Vermogen: 170 pk
    Koppel: 400 Nm
    Acceleratie: 0-100 km/h: 8,9 sec
    Topsnelheid: 220 km/h
    Versnellingsbak: Elektronisch geregelde zevenversnellingsbak
    Gem. opgegeven verbruik: 4,9 l/100 km
    Gewicht: 1.295 kg
    Prijs vanaf: € 44.995,00

    Plus
    + Prijs
    + Opvallend
    + Fijne motor

    Min
    – Afleesbaarheid navigatiescherm bij zonlicht
    – Onbekend bij grote publiek

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleDynamisch remlicht nu ook optioneel voor BMW motorfietsen
    Next Article Vakantie, files en zinderende zon? Het belang van een goed werkend koelsysteem

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?