Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman 6
    By Rob Blom

    Autotest Ford Kuga PHEV

    Auto 05-10-2020No Comments

    Steeds meer auto’s worden van een – al dan niet gestekkerde – hybride aandrijflijn voorzien. Zo ook de Ford Kuga en dus was het weer de hoogste tijd voor een hernieuwde kennismaking. Wij reden hiervoor met de luxe Vignale uitvoering.

    Aan de buitenkant is de Vignale er wat ons betreft een flink stuk op vooruitgegaan. In z’n geheel is de Ford 20 millimeter lager en een stuk ‘ronder’ geworden en zijn de scherpe hoeken die er nog in zaten verdwenen. Aan de voorkant heeft de ‘bestelwagen-achtige’ grille met forse horizontale lamellen plaats gemaakt voor een stijlvoller en moderner exemplaar met chromen omlijsting.

    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman

    Achter heeft de rechtopstaande kofferklep plaats gemaakt voor een schuin exemplaar. Het plaatje wordt gecompleteerd door dubbele uitlaten en een achterbumper met fraaie diffuser die de Vignale een stoere look geven. De combinatie van alle vernieuwingen zorgen dat de nieuwe Kuga in z’n geheel weer een stuk dynamischer en moderner oogt dan zijn voorganger.

    Ruim, ruimer, ruimst

    Nu was de oude Kuga binnenin al niet aan de krappe kant, bij de nieuwe doet Ford er nog een schepje bovenop. Als we het voorportier openen valt de immense ruimte direct op. Ruimte die ontstaan is omdat de Kuga 4,5 centimeter breder en bijna 9 centimeter langer is geworden. Hoewel de Kuga lager geworden is, is de hoofdruimte zowel voor- als achterin flink gegroeid waardoor zelfs de allergrootsten onder ons zich probleemloos kunnen nestelen. De zitpositie is goed, de zittingen zijn stevig maar comfortabel en de stoelen hadden wat ons betreft iets meer lendesteun mogen hebben. 

    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman

    Hoewel het dashboard ongeveer dezelfde vorm behouden heeft, ziet het geheel er in de nieuwe Kuga – mede dankzij het digitale instrumentenpaneel – een stuk moderner, opgeruimder en rustiger uit. Het 12,3 inch grote en goed afleesbare aanraakscherm van het ingebouwde infotainmentsysteem heeft plaatsgemaakt voor een scherm dat als een soort van monitor op het dashboard staat. Wat ons betreft had het iets meer naar de bestuurder gericht mogen staan. Ook staat het relatief ver bij de bestuurder vandaan, maar gelukkig kun je vrijwel alle en in ieder geval de meest voorkomende handelingen op het stuur en met stemcommando’s verrichten.

    De Kuga zit verder vol met moderne en handige snufjes die het leven van de moderne mens een stuk aangenamer maken. Zo is de Ford een rijdende wifi-hotspot waar je maar liefst 10 verschillende apparaten mee kunt verbinden. Ook je mobiel draadloos opladen ontbreekt niet. Enorm genoten hebben we ook van het fantastisch klinkende B&O audiosysteem met een vermogen van 575 watt, subwoofer, tweeters en tien speakers rondom.

    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman

    Nog vloeiender

    Hoewel luxe en comfort enorm belangrijk zijn, blijven de prestaties natuurlijk het allerbelangrijkste. Vanzelfsprekend zit de Kuga bomvol systemen die het rijden veiliger en zo comfortabel mogelijk maken. Bij de nieuwe Kuga heeft Ford de voor- en achterwielen iets verder uit elkaar gezet waardoor hij nu nog vloeiender en soepeler over de weg gaat. De Kuga voelt hierdoor degelijk en veilig aan en geeft de bestuurder veel vertrouwen in de wegligging.

    In Nederland zijn alleen de benzine en benzine/hybride modellen verkrijgbaar, diesel is niet in het programma opgenomen. De Kuga plug-in hybrid waar wij mee reden heeft een 2,5-liter viercilindermotor en een elektromotor die samen 225 pk vermogen leveren. Met een nul tot 100 sprint in 9,2 seconden is Ford’s Kuga PHEV geen Le Mans racer, maar met 2.200 kilo trekvermogen wel een prima caravantrekker. De deels geëlektrificeerde aandrijving en aan de motor gekoppelde 8-traps automatische versnellingsbak maken de rijervaring heerlijk soepel en comfortabel. 

    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman

    Dankzij een 14,4 kWh accu is een elektrische afstand van 50 kilometer mogelijk. Onderweg wordt de accu in vergelijking met andere PHEV’s waar we mee reden relatief snel opgeladen. De Kuga PHEV beschikt over vier rijmodi: EV Auto, EV Now, EV Later en EV Charge. Zodra de laadstatus van de accu zijn minimum bereikt heeft, schakelt de elektromotor automatisch over naar elektrisch rijden om brandstof te besparen. 

    Ford Kuga PHEV Vignale 2020

    Ford heeft de Kuga een mooie moderne en dynamische upgrade gegeven en kan qua looks weer een aantal jaartjes mee. De binnenruimte is en blijft immens, Ford heeft werkelijk iedere beschikbare centimeter optimaal benut om been-, hoofd-, schouder- en opbergruimte te maximaliseren. Dankzij een iets grotere wielbasis en (plug-in) hybride aandrijving zijn de prestaties en het comfort naar een nog hoger niveau gebracht.

    Motor: 2.488 cc, elektrisch benzine hybride
    Gecombineerd vermogen: 225 pk (XX benzine, XX elektrisch)
    Transmissie: 8-traps automaat  
    Topsnelheid: 200 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h: 9,2 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.744 kilogram
    Accucapaciteit: 14,4 kWh
    Max. aanhangergewicht (geremd) (kg): 1.200
    Max. aanhangergewicht (niet geremd) (kg): 750
    Opgegeven max. elektrische actieradius: 56 km 
    Emissiecode: Euro 6
    CO2-uitstoot: 29 g/km
    Energielabel: B
    Ford Kuga PHEV 2020 Driving-Dutchman

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleOp pad met een Porsche 911 S uit 77
    Next Article Met de elektrische Zero SR/S naar de Vogezen – Deel 2

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?