Porsche gaat het heel erg lastig krijgen met deze nieuwe auto van AMG, want de GT 4-Door Coupé richt zijn pijlen direct op de Panamera, de enige in redelijk grote oplage verkochte vierdeurs sportcoupé.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 1

639 pk!

De GT 4-Door Coupé is de eerste vierdeurs auto van AMG, maar ze hebben het meteen goed aangepakt. Met een serie aan krachtige motoren, lopen van een zes-in-lijn met 435 pk tot bovenaan een dikke 4.0 biturbo V8 met 639 pk, waarmee een topsnelheid van 315 km/u haalbaar, heb je weinig te klagen.

Combineer dit met een speciaal voor de AMG motoren afgestelde razendsnelle 9-traps automaat en vierwielaandrijving en je zit in iets meer dan 3 seconden op de 100 kilometer per uur. De iets minder krachtige motoren doen er ietsje langer over.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 1Circuitwaardig

Een extreem stijve AMG-carroserie en onderstel zorgt volgens Mercedes voor ‘buitengewone wendbaarheid en circuitwaardige rijdynamiek’. De actieve achterasbesturing, actieve aerodynamica, een sperdifferentieel op de achteras en de AMG-sportparameterstuurbekrachtiging moeten tevens bijdragen dat de belofte van AMG geen loze woorden zijn. Uiteraard zijn ook de remmen bestand tegen al het geweld met zelfs keramische schijven als optie.

Het interieur heeft plaats voor 4 of 5 personen en is zo rijk als je het maar wilt hebben, met een compleet nieuw innovatief middenconsole, waarbij je alleen je vinger in de buurt van de knoppen hoef te houden om functies te activeren.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 1Conclusie

De eerste Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé wordt momenteel gepresenteerd op de Autosalon van Geneve en zal vanaf de zomer 2018 te koop zijn. Prijzen zijn nog niet bekend.

Deel.

Over de schrijver

Yuri Van Koeveringe

Als enthousiaste liefhebber van alles met twee en vier wielen volgt Yuri van Koeveringe (1978) al sinds lange tijd actief al het auto- en motornieuws. Met een stiekeme voorkeur voor al het moois dat uit Italië komt, schrijft hij artikelen over allerlei aspecten van het auto- en motornieuws en test hij zowel auto's als motoren. In het dagelijks leven rijdt hij in een Alfa Romeo Mito en op een Ducati Multistrada.

Laat een reactie na: