Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Op reis met de Tesla Model X
    • Rijtest Toyota bZ4X
    • Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE
    • Rijtest Toyota GR86
    • Rijtest Nissan Ariya
    • Rijtest Hyundai Ioniq 6
    • Rijtest Alfa-Romeo Giulia
    • Rijtest New Range Rover P440e
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Mercedes-Benz GLC Geländewagen SUV Driving-Dutchman
    By Rob Blom

    Mercedes-Benz GLC SUV Geländewagen komt eraan en gaat hoge ogen gooien

    Auto 19-06-2015No Comments

    De Mercedes-Benz GLC is de opvolger van de GLK en komt er aan. Dat weten we, omdat we zelf bij de introductie van de nieuwe Geländewagen aanwezig waren. En dat Mercedes-Benz met deze SUV hoge ogen gaat gooien, daar zijn we van overtuigd.

    We moeten nog even op de GLC wachten, want hij staat pas vanaf september bij de dealer. En we weten ook al wat de prijs ongeveer zal zijn. In Duitsland staat ie voor 44.500 euro in de showroom. De CLG-voorloper en ‘oude’ GLK begint in Nederland bij 48 duizend euro. We gaan er gemakshalve dus maar van uit dat de GLC hetzelfde basisprijskaartje zal krijgen. In juli weten we meer. In ieder geval gaat de GLC er qua uiterlijk flinke stappen op vooruit. Waar de GLK nog een vierkante koets had, heeft Mercedes-Benz de GLC een stuk ronder gemaakt. Daardoor past hij mooi in de huidige designtaal van Mercedes-Benz en vult hij de markt aan waarin zich onder andere ook de Volvo XC60 en Audi Q5 zich begeven.

    Mercedes-Benz-GLC-DrivingDutchman MercedesNieuwe richtlijn in zijn klasse

    Erg opvallend is de GLC niet, maar dat maakt hem niet minder mooi, integendeel. Het is een nette auto waar je prima mee voor kan komen rijden zonder dat je scheef aangekeken wordt omdat je patserig bent. Verder is de GLC naar eigen zeggen de nieuwe richtlijn in zijn klasse. En dan met name op het gebied van veiligheid en brandstofefficiency. De GLC zit volgepropt met allerlei assistentiesystemen die ervoor zorgen dat je bijna geen ongeluk meer kunt krijgen. En mocht het toch fout gaan, dan zijn er gigantisch veel systemen die letsel proberen te voorkomen. En het brandstofverbruik is volgens Mercedes-Benz gedaald met maar liefst 19 procent.

    Ten opzichte van de GLK is de afstand tussen de voor- en achterwielen bijna 12 centimeter groter geworden.

    Mercedes-Benz benadrukt dat deze GLC uitblinkt op de openbare weg én in het terrein. Zo worden de oneffenheden gladgestreken door de Air Body Control luchtvering. Er zijn vijf rijprogramma’s en permanente 4Matic vierwielaandrijving aan boord om het de inzittenden zo aangenaam mogelijk te maken. Ten opzichte van de GLK is de afstand tussen de voor- en achterwielen bijna 12 centimeter groter geworden. Dit zorgt in de regel voor een comfortabeler rijgedrag, maar vooral voor meer ruimte binnenin de auto.

    Mercedes-Benz-GLC-DrivingDutchman2Diesel, benzine en plug-in hybrid

    De haaievin antenne heeft in de GLC plaatsgemaakt voor antennes in de buitenspiegel. Je kunt optioneel voor 20 inch wielen kiezen waardoor de auto nog stoerder wordt. De voor- en achterlichten zijn optioneel in volledig LED beschikbaar. Uiteraard is –net als de rest van de auto- ook het interieur aangepakt waarbij Mercedes-Benz goed naar de grotere GLE gekeken en details van overgenomen heeft.

    Motorisch is er keuze uit twee diesels met 170 en 204 pk, twee benzinemotoren met 211 em 306 pk en in januari 2016 volgt de GLC 350 e plug-in hybrid met een gecombineerd vermogen van 327 pk. Alle uitvoeringen zijn (alleen) verkrijgbaar in combinatie met 4Matic vierwielaandrijving en automatische versnellingsbak. De diesels en conventionele benzinemotor krijgen een nieuwe 9-traps automatische versnellingsbak en de hybrid krijgt een speciaal voor deze configuratie softwarematig aangepaste bestaande 7-traps automaat.

    Mercedes-Benz-GLC-DrivingDutchman3Zoals we al eerder melden staat de GLC volgens Mercedes-Benz ook zijn mannetje in het terrein. Als je echt ruig gaat doen adviseert Mercedes om de auto uit te rusten met het offroad techniekpakket. Dit pakket optimaliseert het Air Body Control dat de wielen zo optimaal mogelijk contact hebben met de ondergrond. Hiervoor wordt de wagenhoogte 50 millimeter groter en het demping van de schokdempers zacht in te stellen. Bijkomende voordelen van het pakket zijn minder overhellen in bochten, automatische niveauregeling en laaddrempelverlaging. Allemaal super-de-luxe extra’s dus.

    Er rest ons nu nog maar een ding en dat is rijden met de Mercedes-Benz GLC SUV Geländewagen. En dat gaan we doen zodra die beschikbaar is in de pers-pool. Voor nu kunnen we alleen nog maar dromen van de auto. Gelukkig is het een mooie droom.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleBack-2-basic: een rijtest van de Ducati Scrambler
    Next Article Suzuki Vitara, compacte crossover

    Related Posts

    By Tim Willems

    Op reis met de Tesla Model X

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Toyota bZ4X

    By Rob Blom

    Rijtest Jaguar E-Pace P300e PHEV R-Dynamic SE

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • john van lennep on De Fiat Ducato Natural Power CNG, het alternatief voor diesel
    • Sjaak on Rijtest Toyota Yaris, wat een transformatie!
    • Joop Meloen on Column: Alle auto’s lijken tegenwoordig op elkaar!
    • Vincent Rondwijk on Hoe controleer je een tweedehands auto? Deel 5: grondige controle motor en koelsysteem
    • J. on Gebruikstest TomTom Rider 550
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?