Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Rob Blom

    Nissan X-TRAIL gefine-fine-tuned

    Auto 24-10-2017No Comments

    Ik heb al een aantal keren met de Nissan X-TRAIL gereden en iedere update weet de Japanse fabrikant de naar eigen zeggen best verkochte SUV naar een nog hoger niveau te tillen. In juli 2017 introduceerde Nissan opnieuw een upgrade. Ik reed er mee en wederom met groot genoegen.

    Een revolutie is het niet, maar de jongste X-TRAIL is wat mij betreft wederom een stuk mooier geworden. In de neus zit nu een bredere V-motion grille waarvan nu een nog groter deel in de carrosseriekleur meegespoten is. In de nieuw vormgegeven full LED koplampen met dynamische bochtverlichting zijn fraaie boemerang-vormige dagrijverlichting verwerkt. De mistlampen zijn met ingang van het nieuwe modeljaar niet meer rond, maar rechthoekig wat de X-TRAIL een nog modernere uitstraling geeft.

    Ook de achterkant van de Nissan heeft een aardige facelift gekregen. De bumper ziet er moderner en agressiever uit en de LED-achterlichten hebben een nieuwe vorm gekregen. Ook hier zijn de parkeersensoren weer mooi egaal weggewerkt. En alsof het allemaal nog niet genoeg is, zijn er nieuw ontworpen 17- en 18 inch wielen aan het gamma toegevoegd die de X-TRAIL nog betere looks geven.

    Nog meer binnenruimte

    Genoeg over het design, Nissan heeft het voor elkaar gekregen om nog meer ruimte in de toch al ruim bemeten X-TRAIL te creëren. De wielbasis bleef gelijk, maar het chassis werd 50 millimeter langer. Door de bekleding van de achterwielkasten opnieuw te ontwerpen, is de bagageruimte met 15! liter gegroeid naar in totaal 565 liter. Als je de achterste zitplaatsen neerklapt heb je nu maar liefst ruim 1.996 liter.

    Om meer houvast te realiseren, heeft Nissan het stuur iets dikker gemaakt waardoor je het gevoel krijgt in een nog dikkere auto te rijden. Verder heeft de armsteun een nieuw ontwerp, zijn er lederen kniebeschermers aan de zijkant van de middenconsole geplaatst en is het dashboard nog mooier vormgegeven. En wil je meer zitplaatsen?

    Dan kan dat ook, net als bij de vorige X-TRAIL is ook de nieuwe leverbaar met zowel vijf of zeven zitplaatsen. Er is immers ruimte in overvloed. En wil je zonder je handen gebruiken de kofferruimte bereiken? Dat kan. De twee duurste uitvoeringen hebben handsfree bediening. Door je voet onder de achterbumper heen en weer te bewegen, gaat de achterklep nu automatisch open.

    X-TRAIL rijdt vanaf 2018 ook automatisch

    Motorisch blijft de X-TRAIL ongewijzigd, de handgeschakelde 163 pk benzineversie waar ik mee reed blijft een parel. Lekker veel koppel, een heerlijke acceleratie én vooral heel stil. In de loop van 2018 levert Nissan de X-TRAIL ook met ProPILOT autonoom rijden optie. Op de snelweg kan het systeem de bediening van het gaspedaal, de remmen en de besturing overnemen. Dankzij Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control en Traffic Jam Pilot helpt de auto je dan tijdens het rijden. ProPILOT kan op het stuur geactiveerd worden en de relevante informatie wordt op het display in het instrumentenpaneel weergegeven.

    De Nissan X-TRAIL zit overigens al boordevol rij-assistentiesystemen. Nieuw op deze uitvoering is bijvoorbeeld Rear Cross Traffic Alert dat een waarschuwing geeft als er verkeer aankomt als je achteruit een parkeervak verlaat. Emergency Braking is al op de auto aanwezig sinds de introductie in 2014, maar wordt nu geassisteerd door Pedestrian Recognition dat voetgangers herkent en een aanrijding helpt te voorkomen. Het systeem greep bij mij overigens ook in toen ik -waarschijnlijk iets te snel- een verkeersdrempel naderde. Het voorkomt in ieder geval dat je de de skidplate onder de voorbumper kapot rijdt.      

    Handig zijn ook de verkeersbordherkenningsystemen. Als je even niet hebt opgelet en niet weet hoe hard je op een bepaald wegvlak mag rijden, kun je in het instrumentenpaneel zien welke snelheidsindicator het Driver Alertness systeem als laatste gesignaleerd heeft. Een handige optie die je flink wat snelheidsovertredingen kan besparen. Parkeerassistentie, camera’s die tijdens manoeuvreren de omgeving voor je in de gaten houden en lane departure warning waren al aanwezig, maar maken je leven nog makkelijker én veiliger in de X-TRAIL.

    Conclusie

    Met de vorige Nissan X-TRAIL kocht je al value for money of waar voor je geld. Daar heeft Nissan bij de nieuwe, nog ruimere en veiligere X-TRAIL nog een paar scheppen bovenop gedaan. Ik zeg het nogmaals, ben je op zoek naar een ruime auto met veel opties, ruimte en veiligheid voor een zeer competitieve prijs, ga dan nu echt een keer bij de Nissan dealer langs en maak gewoon eens een proefrit. Je zult versteld staan en jezelf voor je kop slaan dat je niet eerder met deze auto in aanraking bent gekomen.

    Informatie

    Merk: Nissan
    Model: X-TRAIL
    Type: DIG-T 163 TEKNA  
    Brandstof: Benzine
    Cilinderinhoud: 1.618 cc viercilinder
    Vermogen: 163 pk
    Topsnelheid: 200 km/h
    0-100: 9.7 seconden
    Versnellingsbak: handgeschakeld, zes versnellingen
    Gewicht: 1.405 kg
    Prijs vanaf: 31.290,- euro
    Prijs gereden model: 41.040,- euro incl. metallic lak

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleWaarom de Lexus NX 300h een lichtpunt in de duisternis is
    Next Article Van straat(schoffie) naar circuit(coureur) in de DNRT Peugeot 206 GTi Cup

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?