Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Een Tesla kun je niet zomaar opkrikken, hier moet je op letten
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    By Tim Willems

    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive

    Auto 28-02-2018No Comments

    De Civic is al jarenlang de bestverkopende Honda in Nederland. In 2017 brachten de Japanners het 4-deurs model, dat toen al enige tijd succesvol op de Amerikaanse markt werd verkocht, naar Europa.

    De populatie sedans in het C-segment is aardig geslonken, de moderne man/vrouw wenst een crossover of SUV. Alleen Audi en Mercedes-Benz doen nog goede zaken in deze klasse met de A3 en CLA. Honda ziet zijn kans schoon en wil met de Civic 4-deurs in dit gat springen, dat mede is ontstaan door het uitblijven van een opvolger van de Accord.Rijtest Honda Civic 4-deursModerne turbotechniek

    Honda rust de 4-deurs Civic altijd uit met een moderne 1.5 i-VTEC turbo benzinemotor, gekoppeld aan een handbak met zes versnellingen of een Continu Variabele Transmissie (CVT). De viercilinder levert 182 pk en een koppel van 240 Nm (220 in combinatie met de CVT). Er zijn drie uitrustingsniveaus leverbaar, Comfort, Elegance en Executive.

    Wij mochten met de meest luxe variant met CVT op pad. Nou zijn we geen grote liefhebbers van dit type versnellingsbak, maar Honda heeft het in de Civic prima voor elkaar. Het typische lawaai bij accelereren dat we helaas vaak horen bij een CVT is hier tot een minimum beperkt. Tevens kun je, indien gewenst, zelf uit 7 voorgeprogrammeerde versnellingen kiezen met flippers achter het stuurwiel. Het sterke motorblok nodigt uit tot rustig en relaxed rijden en levert voldoende kracht wanneer je even snel wilt accelereren.Rijtest Honda Civic 4-deursDaarbij produceert de turbomotor een leuke brom, zonder al te aanwezig te zijn. Het onderstel van de Honda is voornamelijk op comfort afgesteld en nodigt niet uit tot sportief bochtenwerk. Jammer, want de besturing van de Civic voelt solide aan en geeft goede feedback over wat er met de voorwielen gebeurd.

    De executive uitvoering laat niks te wensen over, van schuifdak tot verwarmde achterbank, het zit er allemaal op. Daarnaast rust Honda de Civic standaard uit met een hele waslijst aan veiligheidsvoorzieningen. Zoals bijvoorbeeld een noodremfunctie, rijbaanassistentie, adaptieve koplampen en adaptieve cruise control. In de executive uitvoering komen daar nog een parkeerassistent en dode hoek waarschuwing bij.

    Opvallende verschijning

    Honda noemt de Civic 4-Deurs op haar website een opvallende verschijning. Wij zijn het daarmee eens, of hij mooi is laten we in het midden. Feit is dat je veel bekijks trekt met de futuristisch vormgegeven koets, die afwijkt van de klassieke sedanlijn. Het ontwerpteam tekende een aflopende daklijn die uitmondt in de uitgesproken vormgegeven achterlichten. Resultaat hiervan is wel dat er slechts een korte kofferdeksel overblijft, wat de laadopening krap maakt en spullen inladen dus bemoeilijkt.Rijtest Honda Civic 4-deursHet interieur van de 4-deurs Civic is mooi licht en biedt veel ruimte. De stoelen zitten goed en bieden voldoende zijdelingse steun. De lichte lederen bekleding draagt bij aan het ruimtelijke gevoel. De gebruikte materialen zijn van goede kwaliteit, al zijn er hier en daar ook harde stukken plastic te vinden.

    Wat tegenvalt is het infotainmentsysteem, dat langzaam en grafisch erg achterhaald is. Dat kan in 2018 echt beter. De scherp gelijnde achterlichtunits komen op verschillende plekken in het interieur terug. En zorgen samen met de carbonlook lijn in de stoelen voor een speelse noot in het verder vrij zakelijke interieur. De 4-deurs Civic is dertien centimeter langer dan de 5-deurs versie, maar heeft dezelfde wielbasis. Door de achterbank wat verder naar achteren te plaatsen heeft Honda toch meer ruimte voor de achterpassagiers weten te creëren, wat werkt, want je zit achterin erg goed.

    Maakt de Honda Civic 4-deurs kans in het C-segment? Wij vinden dat hij die verdient. Honda heeft een onderscheidende auto gemaakt die goed rijdt en veel value for money biedt. Voor de leaserijder die eens iets anders wil dan de gevestigde orde is het een uitstekend alternatief!

    Honda Civic 1.5 VTEC Turbo Executive

    Motor: 1.498 cc, 4 cilinder Turbo
    Vermogen: 182 pk bij 6.000 toeren
    Koppel: 220 Nm bij 1.700 toeren
    Transmissie: Continu variabele transmissie
    Aandrijving: voorwielen
    Topsnelheid: 200 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 8,1 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1307-1348 kilogram
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 5,8 l/100 km
    CO2-uitstoot: 131 g/km
    Energielabel: C
    Basisprijs (rijklaar): 32.630 euro
    Prijs testauto (rijklaar): 39.315,- euro

    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Rijtest Honda Civic 1.5 i-VTEC Turbo Executive
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleSkoda Vision X hybride loopt op stroom, gas en benzine
    Next Article Rijtest Abarth 124 spider automaat, hemels of hel?

    Related Posts

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?