Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    By Tim Willems

    Rijtest Opel Insignia GSI

    Auto 10-10-2018No Comments

    Opel heeft het GSI label onder het stof vandaan gehaald en steekt de Insignia daarmee in een sportief jasje. Maakt het de grote sedan begeerlijk? Wij probeerden het voor je uit.

    De letters GSI stammen uit de 80er jaren waarbij autos als de Kadett GSI en Manta GSI de meest begerenswaardige versies van de respectievelijke modellen waren. In tegenstelling tot wat je zou denken is de GSI geen opvolger van OPC. 

    GSI moet het nieuwe sportieve instaplabel van Opel worden, een beetje zoals de Audi S-modellen waar de RS-jes de echte raspaardjes vormen. Dit wordt mede onderstreept door het feit dat er ook een Insignia GSI diesel te koop is. Die zal je in Nederland echter weinig gaan zien, hij is 10 duizend euro duurder dan de benzineversie.

    Lees ook onze tests met de Opel Insignia 2.8 V6 Turbo OPC en Opel Insignia Sports Tourer.

    De Insignia GSI steekt zijn sportieve ambities niet onder stoelen of banken. Aan de buitenzijde zien we een andere voor- en achterbumper en sideskirts. Een 10 millimeter verlaagd onderstel, dubbele uitlaten, grote 20-inch lichtmetalen velgen met daarachter Brembo remmen en getint glas maken het plaatje compleet. Het is een mooie auto om te zien en zeker in wit metallic trekt hij veel bekijks.

    Ten opzichte van de vorige meest sportieve Insignia gaat de GSI er qua vermogen op achteruit. Had de OPC nog een V6, de GSI moet het met een vierpitter doen. Hij levert met 260 pk maar liefst 65 pk minder dan de vorige Insignia, maar de nieuwe is wel 160 kilo lichter. De motor is gekoppeld aan een fijne 8-traps automaat die, indien gewenst, met flippers achter het stuur te bedienen is.

    Interieur

    Ook in het interieur maakt Opel er geen geheim van dat je met de sportiefste Insignia op pad bent. Als je instapt word je door sportieve kuipstoelen stevig vastgehouden en kijk je uit over een breed dashboard. Sportieve pedalen en een aantal GSI-badges maken het interieur af, maar niet overweldigend sportief. Het infotainmentsysteem werkt goed en ondersteunt zowel Apple Carplay als Android Auto. Opel geeft de Insignia alle mogelijke gadgets mee, lane departure warning, lane assist en adaptive cruise-control.

    Conclusie

    Tijdens het rijden valt op dat de Insignia vooral erg comfortabel snel is. Ondanks de grote wielen zoef je rustig over de weg. Door de vierwielaandrijving heb je veel grip en kun je bij het uitkomen van de bocht al vroeg op je gas. Je merkt in alles wel dat de Insignia nog steeds geen lichtgewicht is, behalve met remmen want die Brembo’s zijn erg goed te noemen. Al met al voelt de Insignia niet enorm snel aan

    De Opel Insignia GSI is een mooi verschijning en het is Opel wat ons betreft gelukt om een begeerlijke auto neer te zetten. Het oordeel of deze Insignia -die toch vooral erg comfortabel is- eer doet aan het roemruchte GSI label laten we in het midden.

    Opel Insignia GSI

    Motor: 1.998 cc 4-cilinder lijn 
    Vermogen: 260 pk bij 5.300 toeren
    Koppel: 400 Nm bij 2.500 toeren
    Transmissie: 8-traps automaat
    Aandrijving: Vierwielaandrijving
    0-100 km/h: 7,3 seconden
    Topsnelheid: 250 km/h
    Gewicht voor wegenbelasting: 1549 kilogram 
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 8,6l/100 km
    Co2 uitstoot: 197 g/km
    Prijs: vanaf 64.004,- euro

     

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleAutotest Subaru Levorg 2018
    Next Article Rijtest nieuwe Toyota AYGO, heeft ie alles?

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?