Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger
    • De nieuwe Range Rover Sport
    • De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio
    • Rijtest Jeep Renegade e-Hybrid
    • Nio ET7: hoe goed is de new kid on the block?
    • Rijtest Jeep Wrangler 4xe, de toekomst van offroad?
    • Airconditioning Tesla Model S weigert dienst door minuscuul onderdeel
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Test Toyota C-HR
    By Yuri Van Koeveringe

    Test nieuwe Toyota C-HR, goed nog beter gemaakt

    Auto Elektrisch 13-02-2020No Comments

    De Toyota C-HR is opgefrist met een kleine facelift. Maar het echte grote nieuws is dat hij nu ook leverbaar is met de High Power Hybrid aandrijflijn. Wij gingen er een week lang mee op pad, door zonneschijn, regen, maar vooral door heel erg veel wind.

    Toyota luistert!

    Toen de C-HR in 2017 op de markt kwam, waren wij erg over deze kleine coupé-achtige SUV te spreken. Een goed onderstel, een uitdagend design en een uitstekend niveau van afwerking maakten onze roadtrip naar Normandië tot een groot plezier.

    Helemaal feilloos was hij echter niet. Hij had van ons iets meer power mogen hebben en ook de geluidsdemping had wat beter gekund. En wij vonden dat niet alleen; van over de hele wereld ontving Toyota deze kritiek. Goed luisterend naar hun dealers en klanten hebben de Japanners voor de nieuwe C-HR deze dingen groots aangepast.
    Test Toyota C-HRMeer power

    Zoals gezegd is het belangrijkste nieuws de nieuwe aandrijflijn: de High Power Hybrid, die naast de al bestaande 1.2 turbo en 1.8 Hybrid geleverd zal worden. Deze 184 pk sterke combinatie tussen een 2.0-liter benzine- en elektromotor zagen we eerder onder andere al in de Corolla Hatchback.

    Hij levert 62 pk meer dan de 1.8 Hybrid, wat je direct merkt en precies is wat de C-HR nodig heeft. In plaats van 11 seconden kost het je nu slechts 8,2 seconden om de 100 km/h te halen, maar de grootste winst zit wat ons betreft in de tussenacceleraties. Waar we tijdens onze vorige test bij even snel inhalen wat te kort kwamen, heb je met deze aandrijflijn altijd de kracht die je nodig hebt.
    Test Toyota C-HREen van de beste onderstellen

    Il programma di bodybuilding Super Dos di SuperPhysique oxandrolone prima e dopo come calcolare il tuo img (indice di massa grassa)? – forte bodybuilding femminile accademia.

    De C-HR heeft totaal geen probleem met deze 50% meer pk’s, dankzij een briljant onderstel. Nu was dit zogenaamde TNGA-onderstel bij de vorige uitvoering al bijzonder goed, maar Toyota heeft hem voor de komst van de krachtigere High Power Hybrid nog eens verfijnd. En wat een resultaat!

    Wij durven te zeggen dat dit onderstel in deze klasse een van de, zo niet dé beste is. De auto is volkomen rustig en stabiel onder alle omstandigheden. De grootste eye-opener voor ons was toen we tijdens het hoogtepunt van storm Ciara op de snelweg reden. Voor ons gingen auto’s heen en weer, maar in de C-HR konden we zelfs onze handen van het stuur afhalen, zo stabiel!

    Rust

    Ook in bochten schept de auto enorm veel vertrouwen. Ondanks dat het onderstel meer gericht is op comfort, kun je erg hard een bocht door zonder dat de koets gaat overhellen. Het maakt rijden in deze kleine SUV tot een zeer plezierige en vooral rustige ervaring.

    Dit wordt nog eens in grote mate versterkt door een aanzienlijk verbeterde geluidsdemping. Zowel het geluid van de motor als wind-, we kunnen beter zeggen stormgeruis, zijn veel minder dan bij de vorige uitvoering.
    Test Toyota C-HRUiterlijke verschillen

    Bij een facelift, het woord zegt het eigenlijk al, moet ook iets aan het uiterlijk gedaan worden. Toyota besloot hier niet al te wild te doen en heeft de nieuwe C-HR voorzien van subtiele wijzingen. Vooraan zien we nieuwe LED lichtunits, die niet alleen mooi staan maar ook de weg goed verlichten en meesturen in de bocht.

    Ook de lichten op de achterzijde zijn nu volledig LED en vormen onderdeel van een nieuwe zwarte spoiler die over de achterkant loopt. Deze zorgt voor iets meer rust op de verder nog altijd vrij wild voorgegeven derriere.
    Test Toyota C-HRBinnen

    Binnenin is niet gek veel veranderd. Het infotainmentsysteem heeft een update gekregen en is nu standaard voorzien van Apple Carplay en Android Auto. De kaarten van de navigatie kunnen nu via Wifi worden geüpload in plaats van met een USB stick en op het dashboard tussen de tellers laat een nieuwe feature je zien welk percentage (in tijd) van je rit elektrisch is.

    Voor de rest is het interieur wat ons betreft nog lang niet op leeftijd. Het mooi vormgegeven dashboard vouwt zich om de bestuurder heen, met alles onder handbereik. Vloeiende lijnen, fijne materialen en een onberispelijk niveau van afwerking.
    Test Toyota C-HRWat is er minder?

    Waar je een C-HR niet voor moet kopen is ruimte. Voorin heb je meer dan voldoende, maar bij mensen langer dan 1,85 m op de voorstoelen wordt de ruimte achterin wel erg summier. Kleine kinderen kunnen hun beentjes nog net kwijt, maar voor kinderen ouder dan 12 jaar wordt het al een probleem. En ook de achterbak is aan de kleine kant.

    Een ander nadeel van de door ons gereden uitvoering is dat de High Power Hybrid minder zuinig is dat de 1.8 Hybrid, wat natuurlijk volkomen logisch is. Wij haalden een gemiddelde van 1 op 15,7, waarbij we wel de kanttekening moeten maken dat de auto getest is onder zeer windige omstandigheden, wat altijd een stuk meer brandstof kost.

    Conclusie

    De nieuwe C-HR is wat ons betreft typisch een geval van iets goeds nog beter gemaakt. Met de High Power Hybrid heb je alle kracht die je nodig hebt én die bij het briljante onderstel past. De auto rijdt nog lekkerder, nog rustiger en nog kalmer. De uiterlijke updates staan de auto goed en het algehele design kan wat ons betreft nog vele jaren mee. Tel daarbij een enorm pakket aan standaard veiligheidsvoorzieningen op en de Toyota C-HR is in deze uitvoering wat ons betreft een van de beste auto’s die je kunt kopen in deze klasse. Je rijdt een C-HR vanaf 28.295,- euro, onze uitgebreide testauto kost 38.990,-. Ben je in de markt voor een nieuwe C-HR, wees dan snel, want ter introductie betaal je nu slechts 995,- euro meer voor een High Power Hybrid ten opzichte van de 1.8 Hybrid.

    Toyota C-HR 2.0 Hybrid Launch Edition automaat

    Motor: 1.987 cc viercilinder benzine hybride
    Vermogen: 184 pk bij 6.000 tpm
    Transmissie: Continu Variabel Transmissie
    Aandrijving: Voorwiel
    Topsnelheid: 180 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u: 8.2 seconden
    Gewicht voor wegenbelasting: 1.450 kilogram
    Gemiddeld gemeten verbruik: 1 op 15,7
    CO2-uitstoot: 92 g/km
    Prijs vanaf: 28.295,- euro
    Prijs testauto: 38.990,- euro

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleTest Peugeot 208, de nieuwe welp
    Next Article Lege accu legt immobilizer-systeem Opel Corsa plat

    Related Posts

    By Yuri Van Koeveringe

    Rijtest Jeep Compass e-Hybrid, een klasse hoger

    By Tim Willems

    De nieuwe Range Rover Sport

    By Yuri Van Koeveringe

    De nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff on Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin on Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje on Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY on Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael on Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder on Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Instagram
    • Twitter

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    SAVE & ACCEPT

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?