Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    De achterzijde van de nieuwe Peugeot 508
    De achterzijde van de nieuwe Peugeot 508
    By Driving-Dutchman

    Nieuwe Peugeot 508 richt zijn pijlen op Volkswagen Arteon

    Auto 25-05-2018Geen reacties

    Met een vanafprijs van 37.690 euro voor de gloednieuwe 508 gaat Peugeot met droog kruid de strijd aan met de concurrentie. Voorbij zijn de dagen van de gebruikelijk berline en stationwagen. Dit nieuwe model is een zelfverzekerde vierdeurs coupé met elegante lijnen.

    Door: Jules van der Leeuw

    Peugeot, dat zich graag positioneert als ‘premium volumemerk’, ziet dat de nieuwe generatie SUV’s – wij reden al eerder met de 3008 en 5008 – nieuwe klanten naar het Franse merk lokt. De 508 moet daar een schepje bovenop doen. Deze nieuwe vierdeurs moet de eer van Peugeot hoog houden in het D-segment, dat in de afgelopen jaren slonk tot 8 procent van de totale autoverkopen in ons land.

    Het toverwoord tijdens de presentatie van de nieuwe 508 was ‘excelleren’. De auto moet beter presteren dan de eerste 508 (2010-2018). Zelf hebben we deze auto’s uitgebreid aan de tand mogen voelen, zowel de 508 berline als de 508 RXH stationwagen. Goed? Ja. Onvergetelijk? Dat waren ze niet.

    Fastback

    Daar moet de nieuwe 508 verandering in brengen. Peugeot koos van meet af aan al een andere weg: geen traditionele berline of stationwagen meer, maar een gestroomlijnde fastback. Die verschilt in opvallend veel opzichten van zijn voorganger, als is dat volgens Peugeot geen kritiek op het uitgaande model. ‘Beide modellen passen bij de tijd waarin ze verschenen zijn’, zegt Frank de Vos, product manager bij Peugeot Nederland. ‘De nieuwe 508 brengt meer allure bij Peugeot. Deze nieuwe auto brengt meer sex appeal en emotie.’

    Van de moderne fastback wordt veel verwacht bij het merk. Peugeot haalt trots aan dat eerdere modellen in de bloedlijn werden bekroond tot Europees Auto van het Jaar. Dat deed de 404 in 1968 en de 405 in 1987. De leeuw in de grille en het 508-embleem op de motorkap zijn rechtstreekse verwijzingen naar de klassieke 504 coupé. De auto zit daarnaast vol verse ingrediënten afkomstig van concept cars die we eerder zagen op internationale autobeurzen. ‘De koplampen hebben we bijna ongewijzigd overgenomen uit de Instinct, het dashboard vertoont sterke gelijkenissen met de Exalte.’

    Benzine of diesel?

    De nieuwe 508 komt er met de bekende 1.6 PureTech-benzinemotoren met 180 of 225 pk. Dieselen begint bij een 1.5 turbodiesel met 130 pk en 300 nm. Ook zijn er een 160 of 180 pk (en beide 400 nm) sterke 2.0 hdi-dieselkrachtbron. Veruit de meeste 508’s zullen uitgerust zijn met een nieuwe EAT8 achttraps automatische transmissie. Alleen de instapdiesel is met een handbak (6 versnellingen) leverbaar. Binnenkort volgt ook een plugin-hybride aandrijflijn. Er is een hele lijst van veiligheidssystemen op de Peugeot leverbaar, waaronder Night Vision (met infrarood), Active Safety Brake, Forward Collision Alert, Active Lane Departure Warning en verkeersbordherkenning.

    Nieuwe 508 moet het nadrukkelijk gaan opnemen tegen zowel de Volkswagen Arteon als de Passat, maar ook de Opel Insignia lijkt een concurrent. Peugeot schetst alvast voorzichtig een doelstelling: ‘Een derde plaats in het D-segment, dat zou heel mooi zijn’, aldus product manager Frank de Vos.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleFord wijst automobilisten en fietsers op gevaren met virtual reality
    Next Article Rijtest Mercedes-Benz V-Klasse Dubbelcabine, het mag een onsje meer zijn

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?