Driving-Dutchman.nl
    Twitter Facebook Instagram Pinterest RSS
    Trending
    • Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!
    • Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 1)
    • Rijders review Zero DSR/X (deel 2)
    • Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden
    • Rijtest New Range Rover P530 V8 First Edition
    • Fiat 500X Yacht Club Capri, een welkome nieuwkomer
    • Mogelijke oorzaak inhouden Toyota RAV4 D4D diesel
    Driving-Dutchman.nl Driving-Dutchman.nl
    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren
    Login
    Driving-Dutchman.nl
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    By Rob Blom

    Rijtest Mercedes-Benz V-Klasse Dubbelcabine, het mag een onsje meer zijn

    Auto 27-05-2018Geen reacties

    ‘Mag het een onsje meer zijn?’, vroegen onze slager en visboer in het dorp bijna altijd. Natuurlijk mag dat, je betaalde dan meestal wel een paar centen meer, maar een kniesoor die daar iets om gaf want het was extra. Een onsje meer is ook de nieuwe Mercedes-Benz V-Klasse Dubbelcabine, een tot bestelwagen omgebouwde personenbus met de luxe van een… juist.

    Bij bestelwagen denk je meestal meteen aan bouwvakkers, schilders, stukadoors en andere klusjesmensen. Goed gedacht. Maar de Mercedes-Benz V-Klasse met dubbele cabine is eigenlijk voor iedereen geschikt.

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02

    Eerlijk gezegd, er zijn meer zeer luxe busjes, zoals bijvoorbeeld de Citroën Spacetourer, Toyota PROACE en de Ford Transit Custom die van ons dikke voldoendes krijgen en ook voor het grootste deel van ondernemend en gezinsuitbreidend Nederland zeer efficiënt en comfortabel zijn. Maar zoals altijd heb je baas boven baas. En die laatste is de Mercedes-Benz V-Klasse. Wie er een luxere bedrijfswagen heeft, mag zich bij ons melden.

    Verschil

    Voor een ritje met het gezin een paar dagen naar de Belgische Ardennen, bracht ik mijn eigen trouwe Hyundai H200 bus uit 2006 en met dubbele cabine naar Mercedes-Benz om daar de V-Klasse op te halen. Nu is er al een wereld van verschil tussen de Hyundai en de hierboven genoemde merken, maar Mercedes-Benz spant op alles waar ik tot nu mee gereden heb de kroon. De V-Klasse is geen wereld van verschil, maar het verschil tussen wereld en het universum.

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02

    Het begint al met de buitenkant. De stoer kijkende neus met fraaie grille en ster die lucht land en zee symboliseert, laten al zien dat je ook van een bedrijfswagen een luxury car kan maken. Easy. Binnenin de door Snoeks Automotive omgebouwde personenbus is het een en al weelde. Weelde die je in menig luxe personenwagen niet tegenkomt. De afscheiding tussen de cabine en laadruimte is zorgvuldig en met mooie zachte stof die goed schoon te maken is afgewerkt. In de laadruimte zelf ligt nog de velours bekleding van de personenwagen. En je hoort geen kraakje of rammeltje, net zomin als rij(wind) geluiden.

    Verwenfabriek

    In de cabine van de V-Klasse waan je jezelf in een ‘gewone’ Mercedes-Benz. Gewone tussen aanhalingstekens, want een Mercedes-Benz is eigenlijk altijd bijzonder en vaak een verwenfabriek zoals Yuri bijvoorbeeld de GLE gekscherend noemt. Het dashboard, instrumentenpaneel, het entertainmentscherm, de vorm en zelfs de entertainmentbediening met touchpad en de selectiehendel van de automatische versnellingsbak komen rechtstreeks uit een personenwagen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En omdat mensen het willen.

    Onze bus kreeg de luxe modelaanduiding Avantgarde en werd daarbovenop nog eens extra aangekleed met een, jawel, AMG-line pakket ter waarde van bijna 3.000 euro. Ofwel, dikke wielen, hier en daar wat chromen en carbon-look details én metalen racepedalen met gaten erin. Nadeeltje van die laatsten is het wel heel erg brede rempedaal die door zijn afmeting dicht bij het gaspedaal zit, waardoor je tijdens het wisselen wel eens net niet genoeg op de juiste trapt. Wel goed voor het heel and toe werk op het circuit, minder handig voor de boer die zijn klompen nog aan heeft.

    En als we het toch over het rijden hebben; ook hierin onderscheidt de, in dit geval V-Klasse 250D zich van alles en iedereen. Het is de stabielste en meest vertrouwenwekkende bus waarmee ik gereden heb. Het onderstel voelt, ook als de auto onbeladen is, aan als dat van een luxewagen. De balans tussen de voor- en achterwielen is zo goed dat er geen sprake is van voorwielen die in een bocht rechtdoor willen of achterwielen die de voorwielen in willen halen. Grip is altijd voldoende aanwezig, iets dat -vooral bij onbeladen bestelwagens- nogal eens mist.

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02

    Lekkere opties

    De 190 pk viercilinder diesel levert 440 heerlijke NM’s aan trekkracht in de V250 (er zijn ook nog een 136 en 163 pk met respectievelijk 330 en 380 NM koppel en vierwielaandrijving verkrijgbaar). Samen met de naadloos schakelende 7G-TRONIC PLUS automaat heeft de Benz altijd lekker veel vermogen en merk je niet dat er overgeschakeld wordt. De combinatie completeert het gevoel dat de V-Klasse meer als een luxewagen dan een bestelauto voelt.

    Uiteraard stopte Mercedes-Benz onze V vol met de lekkerste opties, die je niet allemaal per se nodig hebt, maar die autorijden nog fijner maken. De basisuitvoering van onze V-Klasse 250D Avantgarde Edition L heb je voor iets meer dan 54 duizend euro exclusief btw en bpm. Rijklaar kost deze uitvoering op geel kenteken 87 duizend euro inclusief btw en bpm, maar zonder opties. Voor de grijs kenteken variant waar wij mee reden gelden iets andere prijzen omdat de ombouw en keuring er nog bijkomen en de BPM anders berekend wordt.

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02

    Wij werden verwend met 8.000 euro extra luxe en veiligheid in de vorm van onder andere een elektrisch panoramadak, digitale radio, afstandsregeling, verstelbare lendensteunen comfort plus dubbelcabine. Maar het meest bijzondere op de optielijst is toch wel de extra grote AdBlue tank van 131 euro. 131 ook, geen 130, geen 135, maar 131. Ook apart is de 105 euro die je moet neertellen om 2.500 kilo te kunnen trekken. Als je dit geld niet hebt, of niet uit wil geven, kun je maar 2.000 kilo achter de auto hangen, best bijzonder.

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine

    De Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbel Cabine is de perfecte mix tussen een luxe personenauto en bestelwagen. Je merkt niet dat je in een auto rijdt die groot en lang is en waar je ook nog eens veel spullen in mee kunt nemen. Dus ben je ondernemer, en wil je in de vakanties met veel spullen, je gezin en eventueel een caravan op vakantie, dan is de V-Klasse een ideale reispartner.  

    Motor: 2.143 cc 4-cilinder diesel met turbo
    Vermogen: 190 pk bij 3.800 tpm
    Koppel: 440 Nm bij 1.400-2.400  tpm
    Transmissie: automatisch 7 versnellingen
    Aandrijving: achterwielen
    Gemiddeld opgegeven verbruik: 6.7 l/100 km
    CO2-uitstoot: 177 g/km
    Uitstootniveau: Euro 6
    Laadvermogen: tot 1.080 kilogram
    Laadruimte: 10,3 m3
    Trekvermogen: 2.500 kilogram (geremd)
    Basisprijs (rijklaar): 54.195,- euro (incl. btw en bpm, zonder opties)
    Prijs testauto (rijklaar): 87.035,- euro (250D Avantgarde Edition L, incl. btw en bpm, zonder opties)

    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Mercedes-Benz V-Klasse V250D Dubbelcabine Driving-Dutchman 02
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Email WhatsApp
    Previous ArticleNieuwe Peugeot 508 richt zijn pijlen op Volkswagen Arteon
    Next Article Porsche Parade Europe komt naar Almere! Win een unieke middag Porsche rijden incl. instructie!

    Related Posts

    By Tim Willems

    Doorn in het oog; een glimmend lederen stuurwiel. Zo kom je er vanaf!

    By Yuri Van Koeveringe

    Vijf redenen om een Alfa Romeo Stelvio Veloce te kiezen

    By Driving-Dutchman

    Audi Q7 in noodloop, maar oorzaak is niet te vinden

    Reageer

    Laat een reactie achter Cancel Reply

    Aanmelden nieuwsbrief


    Video: Wij zijn Driving-Dutchman

    advertorial
    Meest gelezen

    Voorkom schade en dure reparatie aan dieselmotor, reinig roetfilter preventief

    Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden

    Dure motorreparatie door te zuinig rijden

    Alfa Romeo presenteert de Giulia Quadrifoglio

    Colofon / Contact

    We love Driving!

    Nieuws, tips en persberichten kun je sturen naar
    press@driving-dutchman.nl
    Twitter @drivingdutch

    Vragen en opmerkingen aan de redactie van Driving-Dutchman redactie@driving-dutchman.nl
    Adverteren? Klik hier voor de mogelijkheden

    Automotormedia
    Hoofddorp
    Driving-Dutchman is een website van Automotormedia.

    Privacyverklaring
    Hier vindt u onze Privacyverklaring

    Reacties
    • Marcel Frijhoff op Yamaha MT-09 Sport Tracker, gemaakt voor bochten
    • Martin op Opgerekte distributiekettingen door Het Nieuwe Rijden
    • Tootootje op Nieuwe Jeep Renegade 1.3 DDCT in de test
    • FAGOT EDDY op Zo voorkom je dat jouw EcoBoost benzinemotor in de soep loopt
    • Michael op Autotest: Tesla Model Y Long Range AWD
    • J.W.Mulder op Ook jij krijgt er mee te maken als je een auto hebt; TPMS bandendruk-bewaking systemen
    Auteurs

    Rob Blom
    Bekijk auteur en artikelen.


    Yuri Van Koeveringe
    Bekijk auteur en artikelen.

    Tim Willems Driving-Dutchman
    Tim Willems
    Bekijk auteur en artikelen.

     

    Deel ons op
    • Facebook
    • Twitter
    • Pinterest
    • Instagram

    © 2023 driving-dutchman.nl - Dutch on Wheelz.

    • Homepage
    • Fun
    • Auto
    • Motor
    • Elektrisch
    • Techniek
    • Adverteren

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Deze website maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van cookies
    Akkoord Lees meer
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?